Στη 14η συνάντησή μας με τον όμιλο "μικροί χάκερς" είδαμε και συζητήσαμε την ταινία "Παντοπωλείο - Το διαδίκτυο". Η ταινία είναι ελεύθερα προσβάσιμη στο youtube και μας δείχνει μικρές ιστορίες με αντικείμενο την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
από το 1881 ... στο μέλλον (πρώην 28 Πειραματικά Ολοήμερα Σχολεία & πρώην ΕΑΕΠ)
Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024
Παντοπωλείο - Το διαδίκτυο, Εργαστήριο ελεύθερου λογισμικού
Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024
Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024
Το Λειτουργικό Σύστημα GNU/LINUX No 2 - Εργαστήριο Ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού
Στην 13η συνάντηση του ομίλου "Μικροί χάκερς" παίξαμε, ζωγραφίσαμε και ασχοληθήκαμε με το εργαστήριό μάς. Στην αρχή κάναμε μία συζήτηση για τα πράγματα που έχουν χαραχθεί απο το εργαστήριο στήν μνήμη του κάθε παιδιού. Στη Συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε μία εικόνα η οποία αποτύπωνε το σύνολο των μαθημάτων.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με το γραφικό περιβάλλον του GNU/Linux (στο εργαστήριό μας) και μάθαμε πώς να το ρυθμίζουμε με βάση τις ανάγκες μας.
Σε επόμενα μαθήματα θα επεκταθούμε και θα επικεντρωθούμε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ΛΣ GNU/Linux και στην ασφάλειά του.
Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024
Εντέκατη-Δωδέκατη-Δέκατη Τρίτη Συνάντηση Ομίλου Φιλαναγνωσίας''Αποδοχή του Άλλου''
Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων συναντήσεων επιδιώξαμε να προσεγγίσουμε την πολυπολιτισμική λογοτεχνία που είναι εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, θίγοντας το θέμα της ετερότητας όπου μέσω της διαδικασίας της ταύτισης του παιδιού – αναγνώστη με κάποιον από τους ήρωες, συμβάλλαμε στην αποδοχή του ‘Άλλου’. Έτσι μέσω πολυπολιτισμικών δραστηριοτήτων στοχεύσαμε να ενισχύσουμε τη σκέψη, τον διάλογο, τη διαπραγμάτευση δύσκολων καταστάσεων και προβλημάτων.
Αρχικά μελετήσαμε και προβήκαμε στη διαδραστική ανάγνωση του βιβλίου " Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα''.
Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα»,μας περιγράφει την αληθινή ιστορία της λαχτάρας ενός κοριτσιού για έναν καλύτερο κόσμο. Σε αυτό το εικονογραφημένο βιβλίο, η Μαλάλα, σε πρώτο πρόσωπο, αφηγείται τη ζωή της. Μέσα από όσα εξιστορεί, οι αναγνώστες μαθαίνουν για τη φτώχεια που επικρατεί στο Πακιστάν, τον τρόμο και τις επιθέσεις που βιώνουν οι κάτοικοι από τους Ταλιμπάν, τη στέρηση κάθε ελευθερίας των γυναικών και των κοριτσιών. Οι μικροί αναγνώστες έρχονται αντιμέτωποι με μια καθημερινότητα τελείως διαφορετική από τη δική τους. Η Μαλάλα είναι μια ηρωίδα, που κατάφερε να υψώσει το ανάστημα και τη φωνή της για να διεκδικήσει όχι μόνο για τον εαυτό της, αλλά και για όλα τα κορίτσια το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην ισότητα και στην ειρήνη ανάμεσα στους λαούς.
Το 2013 ήταν υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης, η
νεότερη υποψήφια στην ιστορία του θεσμού, ενώ την ίδια χρονιά τής απονεμήθηκαν
το Βραβείο Ζαχάρωφ και η ανώτατη διάκριση της Διεθνούς Αμνηστίας, το Ambassador
of Conscience Award. Το βιβλίο της "Με λένε Μαλάλα", που έγραψε σε
συνεργασία με την Κριστίνα Λαμ, απέσπασε το Specsavers National Book of the
Year Award στην Αγγλία το 2013 και μεταφράστηκε σε όλες σχεδόν τις γλώσσες του
κόσμου. Το 2014,στα δεκαεπτά της χρόνια, τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ
Ειρήνης,από κοινού με τον Ινδό ακτιβιστή για τα δικαιώματα των παιδιών Kailash
Satyarthi, "για τους αγώνες της εναντίον της καταπίεσης των παιδιών και
των νέων και για την υπεράσπιση του δικαιώματος των παιδιών στην
εκπαίδευση".
Οι μικροί μας μαθητές κλήθηκαν να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους " Αν είχα εγώ το μαγικό μολύβι τι θα έκανα''.
Δεδομένου ότι καθίσταται αναγκαία η εισαγωγή της κινηµατογραφικής τέχνης στη διδακτική πράξη και η προώθηση της ένταξης της 7ης τέχνης στο σχολείο, επιδιώξαμε να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του κινηματογράφου αποκτώντας μια νέα παιδαγωγική διάσταση, ωθώντας τους μαθητές σε προβληματισμό μέσα από ένα φόρουμ για συζήτηση ενισχύοντας τη γλώσσα ενσυναίσθησης τους
Με αυτόν τον τρόπο, οι ταινίες δημιουργούν μια νέα διαδικασία μάθησης διανοίγοντας ένα φόρουμ για συζήτηση στην οποία οι μαθητές καλούνται να γεφυρώσουν με επιτυχία τόσο τις ιδιαιτέρες ικανότητες του ‘άλλου’ όσο και τις πολιτισμικές διαφορές συνάπτοντας συμφωνία και αμοιβαία κατανόηση
Λαμβάνοντας υπόψη τα άνωθεν μελετήσαμε διεξοδικά τις ταινίες μικρού μήκους :
''H Ivine και το μαξιλάρι - "Unfairy Tales''
H« Η Ivine και το
μαξιλάρι - "Unfairy Tales» μιλάει για το ταξίδι της Ivine από τη Συρία.
Μια ιστορία που κανένα παιδί δεν πρέπει να φανταστεί, πόσο μάλλον να βιώσει.
Για τη 14χρονη Ivine, ο πόλεμος στη Συρία έχει κοστίσει πολύ ακριβά στην
οικογένειά της, στα όνειρά της. Η Unicef στο πλαίσιο της σειράς «Unfairy
Tales» έδωσε «ζωή» στην ιστορία της. Η Unicef κάνει ένα έξυπνο λογοπαίγνιο με
το οποίο παραπέμπει σε δύο λέξεις: το «fair» που σημαίνει δίκαιος και το
«fairy» που σημαίνει νεράιδα. Η σειρά φέρει τον τίτλο «Unfairy Tales», που
μπορεί να μεταφραστεί είτε ως άδικα παραμύθια είτε ως ιστορίες χωρίς νεράιδες.
Στόχος η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών για τα δεινά των παιδιών
ως πρόσφυγες.
'Η Μαλάκ και η βάρκα''
Μια ταινία μικρού μηκούς βασισμένη στην αληθινή μαρτυρία ενός εφτάχρονου κοριτσιού που μπήκε σε μια βάρκα για να περάσει το Αιγαίο. Το κοριτσάκι περιγράφει το συγκλονιστικό ταξίδι και τον φόβο της, μιλάει για τους φίλους που είχε στην πατρίδα της και τη μοναξιά. Στο τέλος του βίντεο, που η Μαλάκ εμφανίζει το αληθινό της πρόσωπο, αποτυπώνεται και το μήνυμα της ταινίας, σύμφωνα με το οποίο κάποιες ιστορίες δεν θα έπρεπε να τις ζουν παιδιά. Το βίντεο αποτελεί μέρος της σειράς κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Unfairy Tales» και εντάσσεται στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής εκστρατείας #NoLostGeneration της Unicef για τα πέντε χρόνια εμφύλιου πολέμου στη Συρία.
Τέλος θέλοντας να μιλήσουμε για τον πόλεμο στην Ουκρανία παρατηρήσαμε την ταινία μικρού μήκους "A war inUkraine through a Child's Eyes''
Η σειρά ταινιών κινουμένων σχεδίων «Πόλεμος μέσα από τα μάτια των παιδιών της Ουκρανίας» δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Παίδων. Οι ταινίες βασίζονται σε ζωγραφιές παιδιών προσφύγων από την Ουκρανία που έχουν βρει άσυλο στη Λετονία - τα παιδιά εξέφρασαν την εμπειρία τους από τον πόλεμο και τις ελπίδες τους για το μέλλον μέσω ζωγραφικής, ως μέρος της θεραπείας που παρέχεται από παιδοψυχολόγο.
Η δημιουργία των ταινιών ανατέθηκε επίσης στους πρόσφυγες του ουκρανικού πολέμου.
Το έργο υποστηρίζεται οικονομικά από το Society Integration Foundation με κονδύλια που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό της Λετονίας.
Το Ίδρυμα Παίδων είναι υπεύθυνο για το περιεχόμενο των ταινιών.
Οι μαθητές ευαισθητοποιηθήκαν πάνω σε αυτά τα καίρια θέματα και ΜΙΛΗΣΑΝ μέσα από τις ζωγραφιές τους!!
ΟΜΙΛΟΣ "ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Ε-ΣΤ"
Συναντήσεις 11η-14η
Το Λειτουργικό Σύστημα GNU/LINUX - Εργαστήριο Ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού
Στην 12η συνάντηση του ομίλου μας αφού κάναμε μία μικρή επανάληψη με όλα όσα έχουμε πεί μέχρι και σήμερα, ασχοληθήκαμε με το εργαστήριό μάς που έχει ήδη μετατραπεί και εγκατασταθεί στους υπολογιστές του, το ΛΣ GNU/Linux.
Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024
ΟΜΙΛΟΣ "ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Α-Β"
Συναντήσεις 8η-10η
8η συνάντηση (19-1-2024)
Η πρώτη μας συνάντηση για τη νέα χρονιά ξεκίνησε διασκεδαστικά με το αγαπημένο παιχνίδι "Μουσικά αγαλματάκια", προκειμένου να ζεσταθούμε σωματικά και συναισθηματικά και να ετοιμαστούμε για ομαδική δημιουργία.
Στη συνέχεια, επανασυνδεθήκαμε με την ιστορία "Μια σκούπα, μα τι σκούπα" - την οποία είχαμε επεξεργαστεί πριν τις γιορτές - βλέποντας το βραβευμένο ταινιάκι animation "Room on the Βroom" στην αγγλική γλώσσα.
9η συνάντηση (26-1-2024)
10η συνάντηση (2-2-2024)
Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024
Ανθρώπινα δικαιώματα & Ελεύθερο λογισμικό - Η σύνδεση της πληροφορικής με τα δικαιώματα των ανθρώπων
11η συνάντηση για τον όμιλο "μικροί χακερς" με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, ειδικά σήμερα όπου συνεχώς βλέπουμε την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι "μικροί χάκερς" σύνδεσαν την πληροφορική με την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024
Ελεύθερο, ανοιχτό και κλειστό Λογισμικό - Όμιλος: μικροί χάκερς
10η συνάντηση για τον όμιλό μας, συνεχίσαμε να μιλάμε για το λογισμικό και συγκεκριμένα το χωρίσαμε σε άλλες τρείς κατηγορίες που είναι το Ελεύθερο, ανοιχτό και κλειστό Λογισμικό.