Έκθεση αξιολόγησης έργου σχολικής μονάδας 2023-24

 Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: 1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ - Ν. ΤΣΟΠΟΤΟΣ - 

Σχολικό Έτος: 2023 - 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 25/06/2024

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται

σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1881, και από το 1883 στεγάζεται στο κτίριο

που ανηγέρθηκε με δωρεά του Νικολάου Τσοποτού. Κατά την τελευταία εικοσαετία το Σχολείο έχει να επιδείξει

τα παρακάτω:

1. Συμμετοχή του στα καινοτόμα έργα "27 πιλοτικά / πειραματικά ολοήμερα

δημοτικά σχολεία" και τα "σχολεία ΕΑΕΠ" και την ικανότητα των

εκπαιδευτικών να ανταποκρίνονται στις απαιτούμενες παιδαγωγικές ανάγκες.

2. Συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για ανάπτυξη και εισαγωγή

καινοτομιών, την αποτίμηση και διάχυση αποτελεσμάτων, καθώς και

συμμετοχή σε επιτροπές του ΥΠΑΙΘ για αναμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών.

3. Συμμετοχή σε προγράμματα και δίκτυα όπως "Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών"

και "Προγράμματα Τεχνολογικής Αναβάθμισης και Εξοπλισμού”, με παράλληλη

κατάρτιση των εκπαιδευτικών του σχολείου στις ΤΠΕ, αξιοποίηση δωρεών για

αναβάθμιση των χώρων διδασκαλίας (Ίδρυμα Μποδοσάκη).

4. Διασύνδεση με ΑΕΙ για πρακτική άσκηση φοιτητών (Παν. Θεσσαλίας),

συμμετοχή στο ευρωπαϊκό έργο Πρόγραμμα Αλλοδαπών - Παλιννοστούντων

(ΑΠΘ), σε έργα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (ΣΕΠΠΕ - Παν. Αιγαίου).

5. Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και εθνικά δίκτυα όπως Sokrates, Yοura, 'Άνοιξη της

Ευρώπης", Comenius, Inspiring, Scientix, Europeana, ODS, OSOS, Wecare,

Youth Power, Ευζήν, περιβαλλοντικά δίκτυα.

6. Διάχυση εμπειριών στην εκπαιδευτική κοινότητα με διοργάνωση ή την

συμμετοχή σε ημερίδες, συνέδρια, συμπόσια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

7. Συμμετοχή στη δημιουργία εκπαιδευτικών φακέλων - υλικού όπως "Τα

απειλούμενα είδη στην Ελλάδα", "Αλησμόνητες Πατρίδες", "Θεόφιλος", "Που

πας καραβάκι με τέτοιο καιρό" καθώς δημιουργία και έκδοση βιβλίων και

εντύπων.

8. Δράσεις στην τοπική κοινωνία και την ευρύτερη σχολική κοινότητα όπως

"Θεατρικές ημέρες", "Διαδρομές στο Βιβλιοδάσος", "Συμπόσια Πληροφορικής",

"Σύμπραξη σχολείων".

9. Από τον Μάιο του 2021 (απόφαση ΥΠΑΙΘ) το Σχολείο ανήκει στα Πειραματικά

Σχολεία και ήδη αναβαθμίζει το λειτουργικό και το εκπαιδευτικό του πλαίσιο

με την εισαγωγή καινοτομιών, εφαρμογή νέων προγραμμάτων σε συνεργασία με

το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και

παράλληλα με συμμετοχή σε πιλοτικές εφαρμογές του ΥΠΑΙΘ και ΙΕΠ (Νέα

Προγράμματα Σπουδών).

Το Σχολείο αποτελείται από δύο κτίρια. Στο κεντρικό διώροφο κτίριο (κτίσμα του 1883, ανακαινισθέν το 1999)

όπου λειτουργούν οι αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια πληροφορικής, εικαστικών και μουσικής, ο χώρος

πολλαπλών δραστηριοτήτων και η βιβλιοθήκη που ανήκει στο δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών με πάνω από 5.000

τόμους βιβλίων καθώς και βοηθητικοί χώροι.

Και στο μικρότερο βοηθητικό διώροφο κτίριο (κτίσμα του 2006) όπου λειτουργούν το εστιατόριο και η κουζίνα,

οι χώροι υγιεινής των μαθητών, τα γραφεία του Σχολείου και των εκπαιδευτικών και το εργαστήριο STEAM και

βοηθητικοί χώροι (αποθήκες).

Ο αύλειος χώρος του Σχολείου αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα ανισομεγέθη μεταξύ τους. Στον αύλειο χώρο

υπάρχουν μπασκέτες, μικρός κήπος και κτιστά καθιστικά που καλύπτουν τις εξωτερικές δραστηριότητες των

μαθητών. Στον αύλειο χώρο (δυτικό μέρος) βρίσκεται το άγαλμα του δωρητή Νικόλαου Τσοποτού που με δαπάνες

του κτίστηκε το 1883. Τα δύο κτίρια συνδέονται με σκεπαστούς διαδρόμους (χαγιάτια) ενώ υπάρχουν και οι

εξωτερικές στεγασμένες βρύσες. Το κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό μνημείο και διέπεται από το

προεδρικό διάταγμα του Πηλίου ως προς τις αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Η δημιουργία ευχάριστου και δημιουργικού κλίματος, της συμπερίληψης όλων των μαθητών, της ανάδειξης

δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και της εμβάθυνσης στο Ν.Π.Σ.

Σημεία προς βελτίωση

Συνέχιση των στόχων που είχαν τεθεί καθώς ενισχύουν το Σχολείο, ενδυναμώνουν τις σχέσεις στην σχολική

κοινότητα και δημιουργούν τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξή της και εντονότερης συμμετοχής και

συνεργασάις με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τοπικούς φορείς και συμμετέχοντες στα δίκτυα. Ενίσχυση της

εξωστρέφειας του Σχολείου μέσα από την περαιτέρω ανάπτυξη συνεργασιών με σχολικές μονάδες στην Ελλάδα

και το εξωτερικό.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Πολυσυμμετοτική δημοκρατική οργάνωση

Σημεία προς βελτίωση

Περαιτέρω ενίσχυση της συμμετοχικής οργάνωσης με ενισχυση ομάδων εργασίας

Ενίσχυση της εξωστρέφειας μέσω συνεργασιών με δομές και δίκτυα στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Συνέχεια των επιμορφωτικών δραστηριοτήτων που θεμελιώθηκαν τα προηγούμενα σχολικά έτη.

Σημεία προς βελτίωση

Συνέχιση των επιμορφωτικών δράσεων μέσω των συνεργασιών με φορείς εκπαίδευσης και δίκτυα

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Η υλοποίηση των σχεδίων επιτεύχθηκε με επιτυχία, δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα

προβλήματα και τέθηκαν οι βάσεις για την επέκταση των συνεργειών, της διάδοσης

των καλών πρακτικών και της ανάπτυξης δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

1. ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικής κουλτούρας.

2. δημιουργία κοινότητας μάθησης

3. δίκτυα συνεργασίας με γονείς

4. εξωστρέφεια

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Η υλοποίηση των δράσεων παράλληλα με την λειτουργία του σχολείου

και των ομίλων δημιουργούσε επιπλέον χρονικές ανάγκες και συνεχούσ παρουσίας των εμπλεκομένων

εκπαιδευτικών.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια: