Εκπαιδευτικά προγράμματα και σχέδια εργασίας

  •  Στις πηλιορείτικες διαδρομές του νερού ...

Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε στα πλαίσια των δράσεων "Φωνές νερού μυριάδες" που υλοποιήθηκε από τις Γ - Δ τάξεις (σχολικό έτος 2011 - 2012), με τη βοήθεια των μελών της ΠΟ του ΚΠΕ Μακρινίτσας. Το πρόγραμμα  διερεύνησε τη σημασία του νερού στο Πήλιο και ειδικότερα στην περιοχή της Πορταριάς - Μακρινίτσας - Σταγιατών - Κατηχωρίου

 

 

  •  Όταν το χθες συναντά το σήμερα ...

 
Τα φύλλα εργασίας επιμελήθηκαν οι εκαπιδευτικοί Βαρδακώστα Ευαγγελία, Τσαλαβρέτα Γεωργία και Καραγιαννέλου Ιωάννα, την αφίσα επιμελήθηκε ο Καραγιάννης Ηρακλής.

 

 

  • Τετράδιο 2: Η Κυρα - Σαρακοστή

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στις παραδόσεις του τόπου μας για την Κυρα - Σαρακοστή και την νηστεία...
Περισσότερα ..http://www.scribd.com/doc/83484737 

  

  • Τετράδιο 1: Απ' το λειμώνα της παράδοσης

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στη έκθεση που διοργανώθηκε στο Πολιτιστικο Κ¨εντρο Νέας Ιωνίας Βόλου από το Σϋλλογο Σαφαδιτών Βόλου και το Κέντρο Κεντήματος Σοφάδων πάνω στο κέντημα, τα στρωσίδια και την ενδυμασία...
Περισσότερα ...http://www.scribd.com/do

  

 

 

 

 


  •  Ζυμώνοντας ψωμί με βασιλικό

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης της Γ’ τάξης του Πιλοτικού Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς, ζυμώσαμε την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009, ψωμί με προζύμι από την ημέρα του Σταυρού.
Το έθιμο αναφέρεται στη γιορτή της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού στης 14 του Σεπτέμβρη, κατά την οποία συνηθίζεται οι νοικοκυρές να κρατούν (ν’ αναπιάνουν) το προζύμι της χρονιάς. Παίρνουμε το βασιλικό από την εκκλησία, που έχει ήδη «διαβαστεί» από τον ιερέα και βάζοντας στο νερό, το ζεσταίνουν και το αδειάζουν σε αλεύρι, δημιουργώντας έναν πηχτό χυλό. Χωρίς να χρησιμοποιήσουν μαγιά, το βάζουν σε ζεστό μέρος να φουσκώσει για περισσότερες από 12 ώρες και έπειτα το βάζουν ως προζύμι σε ψωμί, κρατώντας λίγο για να ξανακάνουν το ίδιο προζύμι την όμενη φορά.
Το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε στην Ευέλικτη ζώνη είναι το «Φθινόπωρο» και όλο το μήνα Σεπτέμβριο μάθαμε και αναλύσαμε ότι αφορά το μήνα αυτό: ήθη, έθιμα, παραδόσεις, αγροτικές ασχολίες, τέχνη και γιορτές του μήνα αυτού. Θεωρήσαμε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα αναγκαία μετά από απορία συγκεκριμένου μαθητή της Γ’ τάξης όταν το άκουσμα για το ψωμί με προζύμι από την ημέρα του Σταυρού αναρωτήθηκε. Και  πως θα είναι άραγε στη γεύση αυτό το ψωμί;
Αξιοποιήσαμε λοιπόν την ευκαιρία, ενεργήσαμε και την απάντηση την έδωσαν τα παιδιά, δοκιμάζοντας τα ίδια το ψωμί που φτιάξαμε!
Περισσότερα για το ψωμί στο http://www.scribd.com/doc/24404187


  •  Τρύγος: Σε μια ρώγα από σταφύλι ...

Η παρουσιάση αποτελεί μια διαθεματική προσέγγιση του θέματος στα πλαίσια του αντίστοιχου διαθεματικού σχεδίου που υλοποιείται στο σχολέιο μας στη σχολική χρονιά 2009 - 2010  http://www.scribd.com/doc/73343565










.....................................................................................................................................................................
  • Το μαγικό ταξίδι και οι μυθικές ιστορίες του νερού ...


Μια παλαιότερη εργασία - εκαπιδευτικό πρόγραμμα  μαθητών του Σχολείου μας (η σημερινή ΣΤ τάξη, 2011-2012) σχετικά με το νερό ...










 
  •  Το ημερολόγιο της Φύσης
 
Μια εργασία των μαθητών του σχολείου μας για το περιβάλλον. Περισσότερα http://www.scribd.com/doc/40397860

 

 

 

 

 

 

  •  Η φώκια monachus - monachus

Τα απειλούμενα ζώα στην Ελλάδα απασχόλησαν τους μαθητές του Σχολείου που γνώρισαν τις ιδιαιτερότητες τους και τους κινδύνους που τα απειλούν με εξαφάνιση. Η φώκια monachus - monachus που προστατεύεται στο πάρκο των Βόρειων Σποράδων έδωσε την ευκαιρία για να αναπτυχθεί ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα που στις δράσεις του δημιουργήθηκαν ζωγραφικές αναπαραστάσεις, θεατρικά δρώμενα, μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις. Περισσότερα ... http://www.scribd.com/share/upload/11809872/13f8tj5p41a6nw7k3hpk
  • Μονοπάτια της Φύσης

Το μονοπάτι Πορταριάς - Χανίων - Ζαγοράς αποτελεί ένα πεδίο περιβαλλοντικών δράσεων που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο με συμμετοχή και γονέων. Παρουσιάζουμε τις δράσεις που έγιναν στο μονοπάτι καθώς και το αντίστοιχο υλικό.
Περισσότερα ....




  • 25η Μαρτίου 1821: Ο Αγώνας των Ελλήνων στη θάλασσα
Η παρουσίαση "25η Μαρτίου 1821: Ο Αγώνας των Ελλήνων στη θάλασσα" δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος ΟΙΚΑΔΕ για χρήση των σχολείων που συμμετέχουν στην ομάδα.
Περισσότερα ...







  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Στα χνάρια του Θεόφιλου"

Το πρόγραμμα "Στα χνάρια του Θεόφιλου" αναφέρεται στην γνωριμία μας με τη ζωή και το έργο του σημαντικότερου λαϊκού ζωγράφου που έζησε για ένα μακρύ διάστημα της ζωής του στον τόπο μας και ζωγράφισε σπίτια, μαγαζιά, εκκλησιές। Σημαντικό είναι ότι αυτά τα έργα μπορούμε να τα δούμε στα δύο Μουσεία, του Κίτσου Μακρή στο Βόλο και στο αρχοντικό Κοντού στην Ανακασιά, και σε μαγαζιά στην Άλλη Μεριά και Μακρινίτσα ή εκκλησιές στην  Άλλη Μεριά, Μακρινίτσα και  Μηλιές। Ακόμη το έργο του μπορεί να "διαβαστεί" με πολλούς τρόπους κάτι που το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον। Το φυλλάδιο που δημοσιεύουμε είναι το πρώτο για την προσέγγιση του έργου του, που αρχικά  υλοποιήθηκε το σχ. έτος 2007-08 και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα. Περισσότερα ... http://www.scribd.com/doc/40393260