Έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης εργου σχολικής μονάδας 2022-23

 Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Σχολική Μονάδα: 1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΡΤΑΡΙΑΣ - Ν. ΤΣΟΠΟΤΟΣ - 9350107

Σχολικό Έτος: 2022 - 2023

Ημερομηνία Εξαγωγής: 25/06/2024

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται

σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1881, και από το 1883 στεγάζεται στο κτίριο

που ανηγέρθηκε με δωρεά του Νικολάου Τσοποτού. Κατά την τελευταία εικοσαετία το Σχολείο έχει να επιδείξει

τα παρακάτω:

1. Συμμετοχή του στα καινοτόμα έργα "27 πιλοτικά / πειραματικά ολοήμερα

δημοτικά σχολεία" και τα "σχολεία ΕΑΕΠ" και την ικανότητα των

εκπαιδευτικών να ανταποκρίνονται στις απαιτούμενες παιδαγωγικές ανάγκες.

2. Συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για ανάπτυξη και εισαγωγή

καινοτομιών, την αποτίμηση και διάχυση αποτελεσμάτων, καθώς και

συμμετοχή σε επιτροπές του ΥΠΑΙΘ για αναμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών.

3. Συμμετοχή σε προγράμματα και δίκτυα όπως "Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών"

και "Προγράμματα Τεχνολογικής Αναβάθμισης και Εξοπλισμού”, με παράλληλη

κατάρτιση των εκπαιδευτικών του σχολείου στις ΤΠΕ, αξιοποίηση δωρεών για

αναβάθμιση των χώρων διδασκαλίας (Ίδρυμα Μποδοσάκη).

4. Διασύνδεση με ΑΕΙ για πρακτική άσκηση φοιτητών (Παν. Θεσσαλίας),

συμμετοχή στο ευρωπαϊκό έργο Πρόγραμμα Αλλοδαπών - Παλιννοστούντων

(ΑΠΘ), σε έργα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (ΣΕΠΠΕ - Παν. Αιγαίου).

5. Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και εθνικά δίκτυα όπως Sokrates, Yοura, 'Άνοιξη της

Ευρώπης", Comenius, Inspiring, Scientix, Europeana, ODS, OSOS, Wecare,

Youth Power, Ευζήν, περιβαλλοντικά δίκτυα.

6. Διάχυση εμπειριών στην εκπαιδευτική κοινότητα με διοργάνωση ή την

συμμετοχή σε ημερίδες, συνέδρια, συμπόσια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

7. Συμμετοχή στη δημιουργία εκπαιδευτικών φακέλων - υλικού όπως "Τα

απειλούμενα είδη στην Ελλάδα", "Αλησμόνητες Πατρίδες", "Θεόφιλος", "Που

πας καραβάκι με τέτοιο καιρό" καθώς δημιουργία και έκδοση βιβλίων και

εντύπων.

8. Δράσεις στην τοπική κοινωνία και την ευρύτερη σχολική κοινότητα όπως

"Θεατρικές ημέρες", "Διαδρομές στο Βιβλιοδάσος", "Συμπόσια Πληροφορικής",

"Σύμπραξη σχολείων".

9. Από τον Μάιο του 2021 (απόφαση ΥΠΑΙΘ) το Σχολείο ανήκει στα Πειραματικά

Σχολεία και ήδη αναβαθμίζει το λειτουργικό και το εκπαιδευτικό του πλαίσιο

με την εισαγωγή καινοτομιών, εφαρμογή νέων προγραμμάτων σε συνεργασία με

το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και

παράλληλα με συμμετοχή σε πιλοτικές εφαρμογές του ΥΠΑΙΘ και ΙΕΠ (Νέα

Προγράμματα Σπουδών).

Το Σχολείο αποτελείται από δύο κτίρια. Στο κεντρικό διώροφο κτίριο (κτίσμα του 1883, ανακαινισθέν το 1999)

όπου λειτουργούν οι αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια πληροφορικής, εικαστικών και μουσικής, ο χώρος

πολλαπλών δραστηριοτήτων και η βιβλιοθήκη που ανήκει στο δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών με πάνω από 5.000

τόμους βιβλίων καθώς και βοηθητικοί χώροι.

Και στο μικρότερο βοηθητικό διώροφο κτίριο (κτίσμα του 2006) όπου λειτουργούν το εστιατόριο και η κουζίνα,

οι χώροι υγιεινής των μαθητών, τα γραφεία του Σχολείου και των εκπαιδευτικών και το εργαστήριο STEAM και

βοηθητικοί χώροι (αποθήκες).

Ο αύλειος χώρος του Σχολείου αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα ανισομεγέθη μεταξύ τους. Στον αύλειο χώρο

υπάρχουν μπασκέτες, μικρός κήπος και κτιστά καθιστικά που καλύπτουν τις εξωτερικές δραστηριότητες των

μαθητών. Στον αύλειο χώρο (δυτικό μέρος) βρίσκεται το άγαλμα του δωρητή Νικόλαου Τσοποτού που με δαπάνες

του κτίστηκε το 1883. Τα δύο κτίρια συνδέονται με σκεπαστούς διαδρόμους (χαγιάτια) ενώ υπάρχουν και οι

εξωτερικές στεγασμένες βρύσες. Το κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό μνημείο και διέπεται από το

προεδρικό διάταγμα του Πηλίου ως προς τις αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 4)

Αναπτύχθηκαν νέες διδακτικές προσεγγίσεις στο πλαίσιο τςη πιλοτικής εφαρμογής του ΝΠΣ

Αναπτύχθηκαν καινοτομίες στο πλαίσιο της πρωινής ζώνης εγκεκριμμένες απο΄την ΔΕΠΠΣ

Αναπτύχθηκαν 12 Όμιλοι πειραματισμού και καινοτομίας

Σχολική διαρροή - φοίτηση

(Αξιολόγηση: 4)

Δεν υπήρξε σχολική διαρροή

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

(Αξιολόγηση: 4)

Μέσα από προσεγγίσεις ενδυνάμωσης συμπεριφοράς, καινοτομίες και ανοικτές συζητήσεις αναπτύχθηκαν οι

σχέσεις των μαθητών/τριων μέσα από την αποδοχή της διαφορετικότητας και στο πνεύμα της συμπερίληψης.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

(Αξιολόγηση: 4)

Αναπτύχθηκαν οι σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του αλληλοσεβασμού, της

αποδοχής και της ενδυνάμωσης των ομάδων

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

(Αξιολόγηση: 4)

Η αναπτυξη των σχέσεων μεταξύ σχολείου - οικογένειας αποτέλεσε προτεραιότητα και επιτεύχθηκε με την

συνεχή επικοινωνία, τις τακτικές ενημερώσεις και την συμμετοχή σε δράσεις του Σχολείου, εντός του χώρου του

ή στο πλαίσιο επισκέψεων, συμμετοχής σε δίκτυα, και με συνδιοργανώσεις κοινών δραστηριοτήτων. Σε αυτ'η την

μ]κατεύθυνση δημιουργήθηκαν οι open days- ημέρες κοιών δράσεων μαθητ΄ν - εκπαιδευτικών και γονέων.

Συνολικά υπήρξαν τέσσερις διοργάνωσεις.

Θετικά σημεία

Η δημιουργία ευχάριστου και δημιουργικού κλίματος, της συμπερίληψης όλων των μαθητών, της ανάδειξης

δεξιοτήτων του 21ου αιώνα

Σημεία προς βελτίωση

Συνέχιση των στόχων που είχαν τεθεί καθώς ενισχύουν το Σχολείο, ενδυναμώνουν τις σχέσεις στην σχολική

κοινότητα και δημιουργούν τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξή της και εντονότερης συμμετοχής ακι

συνεργασάις με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τοπικούς φορείς και συμμετέχοντες στα δίκτυα.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

(Αξιολόγηση: 4)

Η οργάνωση και λειτουργία του Σχολείου υποστηρίζει ένα πολυηγετικό σχήμα, με ανάδειξη υπευθύνων - ηγετών

που εμπνέουν και ενισχύουν τους τομείς δράσης τους, ακολουθώντας τις αρχές της δημοκρατικής λειτουργίας

και δημιουργούν αρραγή εκπαιδευτική ομάδα.

Σχολείο και κοινότητα

(Αξιολόγηση: 4)

Το Σχολείο διακρίνεται για την εξωστρέφειά του προς την κοινότητα διαδραμματίζοντας ένα πνευματικό ρόλο

και αναδεικνυοντάς το σε κέντρο μάθησης - δημιουργίας και πολιστισμού.

Θετικά σημεία

Πολυηγετική δημοκρατική οργάνωση

Σημεία προς βελτίωση

Περαιτέρω ενίσχυση της αποιεραρχικοποιημένης οργάνωσης με ενισχυση ομάδων εργασίας

Ενίσχυση της εξωστρέφειας

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

(Αξιολόγηση: 4)

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις του ΙΕΠ, πανεπιστημίων και φορέων εκπαίδευσης και

πολιτισμού. Ειδικότερα εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στο Δίκτυο "Υποστηρίζουμε την Βόρεια Εύβοια", σε

προγράμματα και δίκτυα του ΚΠΕ Μακρινίτσας, σε πρόγραμμα της "Μαγνήτων Κιβωτός" για την ανάπτυξη

επιμορφωτικού υλικού για το εκαπιδευτικό πρόγραμμα "Που πας καραβάκι με τέτοιον καιρό;" (εγκεκριμμένο από

το ΙΕΠ)

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

(Αξιολόγηση: 4)

Το σύνολο των εκπαιδευτικών συμμετείχε στην πιλοτική εφαρμογή του ΝΠΣ, σε επιμόρφωση των εργαστηρίων

δεξιοτήτων, σε επιμορφωτικά προγράμματα του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και σε

ενδοσχολικές επιμορφωτικές συναντήσεις. Στο πλαίσιο των αδελφοποιήσεων αναπτύχθηκε κοινό πρόγραμμα με

σχολείο της Κύπρου. ΣΤΟ σχολείο και οι εκπαιδευτικοί υποδέχθηκαν ξενες αποστολές εκπαιδευτικων στα

πλαίσια των ρπογραμμάτων Erasmus που επισκέπτονται την περιοχή. Παράλληλα συννετείχαν σε προγράμματα

του European Schoolnet (STEAMit, Europeana)

Θετικά σημεία

Συνεχής επιμορφωτική δραστηριότητα

Σημεία προς βελτίωση

Συνέχιση των επιμορφωτικών δράσεων

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Οι ομάδες δράσεων υλοποίησαν τα σχέδιά τους σύμφωνα με τον προγραμματισμό

τους. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε κουλτούρα ομαδοσυνεργατικής εργασίας και

αναδείχθηκαν αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ομάδων. Τα αποτελέσματα των δράσεων

χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια καθώς διαχυθήκαν μέσω εκδηλώσεων στην

σχολική κοινότητα.

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

4 = Πλήρως

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

1. ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικής κουλτούρας.

2. δημιουργία κοινότητας μάθησης

3. δίκτυα συνεργασίας με γονείς

4. εξωστρέφεια

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Η υλοποίηση των δράσεων παράλληλα με την λειτουργία του σχολείου

και των ομίλων δημιουργούσε επιπλέον χρονικές ανάγκες και συνεχούσ παρουσίας των εμπλεκομένων

εκπαιδευτικών.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια: