Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

Όμιλος σκάκι Α ´ Γ´ Δ´

Στο σημερινό μας όμιλο κάναμε εξάσκηση στα Μαθηματικά  χρησιμοποιώντας τα πιόνια της σκακιέρας!!!!



Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023

Αφίσες Cyberbullying και οι κανόνες μας στο διαδίκτυο Νο 2!

 Πέμπτη συνάντηση στον όμιλο "Μικροί χάκερς" και συνεχίσαμε με τον διαδικτυακό εκφοβισμό ή αλλιώς Cyberbullying. Τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες και έπειτα τις συζητήσαμε!


Έπειτα συζητήσαμε για την συμπεριφορά μας στο διαδίκτυο και για άλλη μία φορά θέσαμε τους κανόνες του διαδικτύου. 

Στη συνέχεια με την βοήθεια της Αθηνάς του σκύλου της και άλλων μικρών "Ηρώων"
κάναμε μία ανασκόπηση σε όλα όσα έχουμε μάθει μέχρι σήμερα!


Τέλος αφού μας έμεινε λίγος χρόνος παίξαμε και λίγο "Ίντερλαντ"!




Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας: δράσεις ευαισθητοποίησης

 

Με ενημέρωση, αλλά και με μια σειρά παιχνιδιών ευαισθητοποίησης, που επιμελήθηκαν και συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί  Αριστείδου Δέσποινα και Τρικιώνη Σοφία, οι μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας γνώρισαν τις δυσκολίες των ατόμων ΑΜΕΑ. Στόχος των δράσεων είναι η διαμόρφωση υπεύθυνων και ευαισθητοποιημένων πολιτών που θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση φιλικών στάσεων και συμπεριφορών, σεβόμενοι τους συνανθρώπους τους και βοηθώντας τους στην καθημερινότητά τους.








Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023

Escape Room for Inclusion






Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν στο Escape Room for Inclusion. 

Η αποστολή τους ήταν να βρουν το μήνυμα της ημέρας.



Για το σκοπό αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Το κάθε μέλος παρουσίαζε μία δυσκολία (τύφλωση, κώφωση, αναπηρία στα πάνω ή τα κάτω άκρα). Τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να λειτουργούν σε σχέση αλληλεξάρτησης (μέσα σε ένα σκοινί), όπως ακριβώς και η κοινωνία μας. Για να μαζέψουν τα στοιχεία (στολίδια από το δέντρο) έπρεπε να συνεργαστούν, παρά τις δυσκολίες τους, και να ξεπεράσουν τα εμπόδια (να ανέβουν στον πάνω όροφο, να συνεργαστούν όλοι μαζί έχοντας ο καθένας διαφορετικές δυσκολίες, να διαχειριστούν το σκοινί που περιορίζει την κίνησή τους). 

Η πρώτη ομάδα συνεργάστηκε αποτελεσματικά. Τα μέλη της φρόντιζαν και νοιάζονταν το ένα το άλλο. Περπατούσαν προσεκτικά για να προσέχουν τον εαυτό τους, αλλά και να μη χτυπήσουν τους διπλανούς τους. Κατάφεραν να μαζέψουν όλα τα στοιχεία.

Η δεύτερη ομάδα δε συνεργάστηκε και τόσο αποτελεσματικά. Τα μέλη της δεν έδειξαν αλληλεγγύη και φροντίδα ο ένας προς τον άλλο. Δυσκολεύτηκαν πολύ να ανέβουν στον επάνω όροφο. Δυσκολεύονταν επίσης να ακούσουν ο ένας τον άλλο. Το σκοινί που συγκροτούσε την ομάδα τους, πολύ συχνά τους έσφιγγε. Τελικά, μάζεψαν τα στοιχεία τους, αλλά δεν συνεργάστηκαν για να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση. 

Παρά τις προσπάθειες της πρώτης ομάδας, να καλύψει την αδυναμία της δεύτερης, προσπαθώντας να λύσει το γρίφο και για τους δύο, η αποστολή δεν ολοκληρώθηκε εντός χρόνου!  

Στον αναστοχασμό που ακολούθησε προβληματιστήκαμε πάνω στα εξής:

  • Αποδέχτηκα τη δυσκολία, ώστε να προσέχω τον εαυτό μου?
  • Φρόντισα τον διπλανό μου που είχε μια δυσκολία, και αν ναι σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο?
  • Τι συμβολίζει το σκοινί που κρατούσε τα μέλη της ομάδας σε αλληλεξάρτηση?
  • Πώς το escape room που παίξαμε εμφανίζεται έξω από το σχολείο?

Δράσεις του Ομίλου Χορού...

 Ο Όμιλος Χορού συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών μαθητών και μαθητριών. Περισσότερα στο https://www.blogger.com/blog/page/edit/7917012211023131870/4866551284423354397 



Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023

Δ ´ τάξη: συνταγές από τα χρόνια του Ομήρου

Το παστέλι αναφέρεται από την Ομηρική εποχή στην Ιλιάδα από τον Ηρόδοτο ως τονωτικό γλύκισμα!!Ήταν  πολύ δυναμωτικό και απαραίτητο ως τροφή πριν από κάθε στρατιωτική επιχείρηση στην αρχαιότητα! Επιπλέον, δεν έλειπε από το διαιτολόγιο των Σπαρτιατών. Έτσι, συνδυάζοντας το μάθημα της Ιστορίας και της υγιεινής διατροφής, φτιάξαμε με την μαμά Καλλιόπη παστέλι!!!

Ευχαριστούμε τις μαμάδες Μαρίνα και Λίνα για τη βοήθεια!!!