Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023

Escape Room for Inclusion






Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν στο Escape Room for Inclusion. 

Η αποστολή τους ήταν να βρουν το μήνυμα της ημέρας.



Για το σκοπό αυτό χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Το κάθε μέλος παρουσίαζε μία δυσκολία (τύφλωση, κώφωση, αναπηρία στα πάνω ή τα κάτω άκρα). Τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να λειτουργούν σε σχέση αλληλεξάρτησης (μέσα σε ένα σκοινί), όπως ακριβώς και η κοινωνία μας. Για να μαζέψουν τα στοιχεία (στολίδια από το δέντρο) έπρεπε να συνεργαστούν, παρά τις δυσκολίες τους, και να ξεπεράσουν τα εμπόδια (να ανέβουν στον πάνω όροφο, να συνεργαστούν όλοι μαζί έχοντας ο καθένας διαφορετικές δυσκολίες, να διαχειριστούν το σκοινί που περιορίζει την κίνησή τους). 

Η πρώτη ομάδα συνεργάστηκε αποτελεσματικά. Τα μέλη της φρόντιζαν και νοιάζονταν το ένα το άλλο. Περπατούσαν προσεκτικά για να προσέχουν τον εαυτό τους, αλλά και να μη χτυπήσουν τους διπλανούς τους. Κατάφεραν να μαζέψουν όλα τα στοιχεία.

Η δεύτερη ομάδα δε συνεργάστηκε και τόσο αποτελεσματικά. Τα μέλη της δεν έδειξαν αλληλεγγύη και φροντίδα ο ένας προς τον άλλο. Δυσκολεύτηκαν πολύ να ανέβουν στον επάνω όροφο. Δυσκολεύονταν επίσης να ακούσουν ο ένας τον άλλο. Το σκοινί που συγκροτούσε την ομάδα τους, πολύ συχνά τους έσφιγγε. Τελικά, μάζεψαν τα στοιχεία τους, αλλά δεν συνεργάστηκαν για να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση. 

Παρά τις προσπάθειες της πρώτης ομάδας, να καλύψει την αδυναμία της δεύτερης, προσπαθώντας να λύσει το γρίφο και για τους δύο, η αποστολή δεν ολοκληρώθηκε εντός χρόνου!  

Στον αναστοχασμό που ακολούθησε προβληματιστήκαμε πάνω στα εξής:

  • Αποδέχτηκα τη δυσκολία, ώστε να προσέχω τον εαυτό μου?
  • Φρόντισα τον διπλανό μου που είχε μια δυσκολία, και αν ναι σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο?
  • Τι συμβολίζει το σκοινί που κρατούσε τα μέλη της ομάδας σε αλληλεξάρτηση?
  • Πώς το escape room που παίξαμε εμφανίζεται έξω από το σχολείο?

Δεν υπάρχουν σχόλια: