Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

Ομάδα σκακιού: διακρίσεις στο Μαθητικό Πρωτάθλημα Θεσσαλίας

Η ομάδα σκακιού του Σχολείου μας διακρίθηκε στο «Ομαδικό και Ατομικό Μαθητικό Πρωτάθλημα Θεσσαλίας 2024». Η Ομάδα του Σχολείου απαρτίζονταν από τους Κούντρια Κοσμά (υπεύθυνο ομάδας), Μαλαμούση Απόστολο, Κουτσαυλή Μαρία της ΣΤ τάξης, Τώρη Μάξιμο, Τρόμπατζη Παναγιώτης της Ε τάξης και Ναλμπάντης Σταύρο της Δ τάξης, κατέκτησε την 3η θέση ενώ στο ατομικό ο Κούντριας Κοσμάς την 1η θέση. 

Οι γονείς έγραψαν: 
"Επειδή βαρέθηκα να ακούω για τα ιδιωτικά σχολεία και την απαξίωση των δημοσίων.
Επειδή βαρέθηκα την κριτική του καναπέ.
Θα σας πω για ένα μικρό σχολείο κ για ένα φοβερό μαθητή του που μόνος του έδεσε μια ολόκληρη ομάδα. Που ζήτησε από το σχολείο να κατεβάσει παιδιά σε τουρνουά κ το σχολείο το επέτρεψε κ το άφησε όλο πάνω του μαθαίνοντας στο παιδί τόσα κ δίνοντας ελευθερία να ακολουθήσουν αυτό που πείσμωσαν να καταφέρουν.
Θα σας μιλήσω για γονείς που τα στήριξαν με πρώτους τους γονείς του παιδιού που το πήρε πάνω του. Γονείς που ήταν εκεί ώρες πολλές κ ήταν χαρούμενοι με κάθε αγώνα, άσχετα αν κέρδιζαν ή έχαναν γιατί ήξεραν τον αγώνα των παιδιών τους.
Μα κυρίως θα σταθώ στο παιδί που το ξεκίνησε όλο αυτό, που έχανε τη γυμναστική για να τους προπονήσει, που έβαλε όλους ακόμα κ τους αναπληρωματικούς
Εμψυχωτικός, ήρεμος και ο ίδιος δυνατός
Καλή επιτυχία κ σήμερα στα ατομικά αγόρι μου κ να είσαι πάντα έτσι.
Χαρά κ τιμή μας που σε γνωρίσαμε".





Μια μέρα στο δάσος... κι όχι μόνο!

"Σήμερα η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών των 2 σχολείων ήταν ενθουσιώδης, η ατμόσφαιρα στο οικοσύστημα του δάσους αναζωογονητική και η φιλοξενία σας εξαιρετική! Τα συναισθήματα πολλά και ουσιώδη ελπίζω να τα μετέφεραν τα παιδιά στο σπίτι! Εγώ ευχαριστώ από καρδιάς για αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία! Οι εντυπώσεις από το Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς ανεκτίμητες!!!"

έγραψε η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Αϊδινίου, κα Μαρίνα Σωτηρίου, για την κοινή δράση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27/3/2024, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Δάσους στις 21 Μαρτίου, με την συμμετοχή των Α και Β τάξεων από το Σχολείο μας στη πηγή "Μάνα" της Πορταριάς με την συμμετοχή του δασολόγου Σωτήρη Ζηργάνου. Από το Σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Γκουγκουλούλη Ειρήνη, Παυλίδου Κατερίνα, Γεωργίου Μαρία, Παπαθανασίου Νίκος, Λάγιος Δημήτρης,

Είχε προηγηθεί στο Σχολείο η θεατρική παρουσίαση με το Kamishibai (μια μορφή οπτικής, συμμετοχικής αφήγησης, η οποία συνδυάζει αρμονικά το ζωντανό, προφορικό λόγο με την εικόνα) από την κα Μαρίνα Σωτηρίου την ιστορία "Η ΝΑΟΜΙ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ ΣΤΑ ΖΩΑ"

Μαζέψαμε σκουπίδια, ίχνη του ανθρώπου, φτιάξαμε βραχιόλια της φύσης, διαβάσαμε παραμύθι συνοδεία μουσικής, είπαμε αινίγματα για τα ζώα δάσους, είδαμε αληθινό κέρατο ταράνδου, μετρήσαμε φύλλα, βρήκαμε πληροφορίες σε βιβλία, Είδαμε μανιτάρια, διακρίναμε τα δένδρα σε φυλλοβόλα και αειθαλή...

 



 
 



25η Μαρτίου: τιμώντας την επέτειο

Το Σχολείο μας συμμετείχε στις εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που απαρτίζανε τα τμήματα που συμμετείχαν στην δοξολογία και παρέλασαν απέσπασαν εγκωμιαστικά σχόλια...







Alan Turing: Η ομάδα μας εκπροσωπεί τα Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλίας

 


Κοινωνικά δίκτυα, εθισμός και Ασφάλεια - Εργαστήριο ελεύθερου λογισμικού

17η συνάντηση για τον όμιλο "μικροί χάκερς" συνεχίσαμε με τον εθισμό στα κοινωνικά δίκτυα και τους τρόπους προστασίας. Πλασματικές εικόνες που δεν αντικατοπτρίζουν την αληθινή ζωή, φίλτρα, βίντεο με την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας στον βωμό των like...




Είμαστε ασφαλείς στα κοινωνικά δίκτυα; Πώς επηρεάζεται η ψυχολογία μας; Πως αισθανόμαστε όταν βλέπουμε μία φωτογραφία ενός φίλου που έχει πάει ταξίδι και περνάει ωραία η τουλάχιστον αυτό δείχνει;


Συνεχίσαμε επίσης με το εργαστήριο ελεύθερου λογισμικού και προχωρήσαμε με το λειτουργικό σύστημα GNU/Linux στην περαιτέρω παραμετροποίηση του.





Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

ΟΜΙΛΟΣ "ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Ε-ΣΤ" 


ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ 15η-20η 


Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων εστιάσαμε στο θεατρικό έργο "Με τα Παραμύθια των Γκριμ" της Φίλιας Δενδρινού. Ολοκληρώσαμε την πρώτη του ανάγνωση, μοιραστήκαμε ιδέες που προέκυψαν και στη συνέχεια οι επιμέρους σκηνές του σπονδυλωτού αυτού έργου διανεμήθηκαν σε δύο υπο-ομάδες για περαιτέρω επεξεργασία.

Ακολούθησαν αυτοσχεδιασμοί πάνω στις σκηνές "Πρίγκηπας-Βάτραχος" και "Σταχτοπούτα", οι οποίοι βοήθησαν τα παιδιά να κρίνουν ποιος ρόλος θα ταίριαζε καλύτερα στο κάθε μέλος της ομάδας και να περάσουν έτσι οι ίδιοι στην τελική διανομή των ρόλων, εξασκώντας μεταξύ άλλων δεξιότητες συναίνεσης.

                                            Αυτοσχεδιασμός "Πρίγκηπας-Βάτραχος"

Στη συνέχεια, αρχίσαμε τη δραματουργική ανάλυση, διαβάζοντας πιο επισταμένα τις σκηνές αυτές και διερευνώντας σε πρώτο επίπεδο τη σημασία των λόγων του κάθε ρόλου, αλλά κυρίως σε βαθύτερο επίπεδο τι κρύβεται πίσω από τα λόγια: τι σκέφτεται και νιώθει κάθε στιγμή, τι εκφράζει και τι κρύβει, τι φοβάται και τι ελπίζει, τι θέλει να πετύχει και τι τον εμποδίζει, τι λέει για τον εαυτό του και τι λένε οι άλλοι για αυτόν... 

Έτσι το ύφος της εκφοράς του λόγου και προσεχώς της κίνησης θα στήνονται από μέσα προς τα έξω, με τις μεθόδους που έχουμε διδαχθεί μέσω των αυτοσχεδιασμών στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου.

Τη δραματουργική ανάλυση και εκμάθηση των λόγων πλαισιώσαμε με κινητικά παιχνίδια για ζέσταμα και ενεργοποίηση ή αποφόρτιση, με ασκήσεις αναπνοής και εκφοράς του λόγου, με ασκήσεις συνοχής και συντονισμένης κίνησης της ομάδας.
 
                                                 Κινητικό παιχνίδι ¨Η πυραμίδα"

                                             Άσκηση διαφραγματικής αναπνοής

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

VIVE le Carnaval!!! Ε' τάξη

 VIVE le Carnaval!!! από την  Ε' τάξη με την κα Κατερίνα Κοπάνα



Πείραμα του Ερατοσθένη

Το Πείραμα αυτό συγκαταλέγεται στα 10 πιο όμορφα επιστημονικά πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, που χαρακτηρίζεται ως «αρχή της Άνοιξης», ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Έτσι, θεωρείται «ευκαιρία» να επαναλάβουμε το πείραμα του Ερατοσθένη, αφού γνωρίζουμε τον τόπο που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα.



Ελένη Λεφάκη: Τα Χριστούγεννα του Money - Money

Ένα ακόμη βιβλίο προστέθηκε στις εκδόσεις του Σχολείου μας, από την Ελένη Λεφάκη, μαθήτρια της Γ τάξης. Η ιστορία της κινείται σε χριστουγεννιάτικο φόντο και συνθέτει την γνωστή ιστορία του Ντίκενς με την ελληνική μυθολογία και πρωταγωνιστές τα ζώα που υπεραγαπά. 



Εθισμός στο διαδίκτυο και στις Ηλεκτρονικές συσκευές - Εργαστήριο ελεύθερου λογισμικού

 16η συνάντηση για τον όμιλο "μικροί χάκερς" με τον εθισμό στις ηλεκτρονικές συσκευές και στο διαδίκτυο να έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, κυρίως στις μικρές ηλικίες αλλά και στους μεγαλύτερους. Μία ταινία που δείχνει ακριβώς πώς η συμπεριφορά των παιδιών επηρεάζεται από το διαδικτυακό παιχνίδι και την πολύωρη ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές μας έρχεται από το Γυμνάσιο Καρυστού. Η ταινία "παγιδευμένος στο διαδίκτυο" που είναι ελεύθερα προσβάσιμη στο youtube μας εξιστορεί τις περιπέτειες ενός παιδιού γυμνάσιου όπου αλλάζουν οι συνήθειες και οι συμπεριφορές του και όλοι ψάχνουν να βρουν τι φταίει. 

Αφού είδαμε και σχολιάσαμε την ταινία, παίξαμε και κάποια παιχνίδια στο χαρτί και έπειτα ολοκληρώσαμε στο εργαστήριό μας την ξενάγηση στο ΛΣ GNU/Linux.





Πλέον είμαστε έτοιμοι για περισσότερες περιπέτειες στο εργαστήριο ελεύθερου λογισμικού.

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024

Αποκριάτικα 2024...

 Προετοιμασίες για αποκριάτικες δραστηριότητες...



Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

 6η Μαρτίου (Μέρα κατά της σχολικής βίας)

Δ και Ε τάξεις: Για να ξεκινήσουμε μια εποικοδομητική συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό, πήραμε αφορμή παρακολουθώντας το βίντεο με τον Όλιβερ Μπάτον.. Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα συναισθήματα του πρωταγωνιστή, πώς να ένιωθε ο μικρός μας φίλος που δεχόταν bullying από τους συμμαθητές του...Επίσης, συζητήσαμε τι θα έπρεπε να κάνει για να επικοινωνήσει τα συναισθήματα του και να μην καταρρακωθεί ψυχολογικά..(μια μαθήτρια της Δ κιόλας με ρώτησε: κυρία τι σημαίνει καταρρακώνομαι??)
Μπήκαμε στα "παπούτσια" του μικρού μας φίλου και γράψαμε στον πίνακα τι σκεφτόταν άραγε όταν πήγαινε σχολείο? Τέλος, είπαμε και δικές μας προσωπικές εμπειρίες που βιώσαμε και όλη τη διάρκεια της σχολικής μας ζωής....
Αα! είχαμε και μια ευχάριστη έκπληξη όταν ξαφνικά χτύπησε η πόρτα και οι μαθητές της Α μπήκαν στην τάξη μας και είπαν ένα σύνθημα "ΟΧΙ στη βία, ΝΑΙ στη φιλία"...