Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

Παντοπωλείο - Το διαδίκτυο, Εργαστήριο ελεύθερου λογισμικού

 Στη 14η συνάντησή μας με τον όμιλο "μικροί χάκερς" είδαμε και συζητήσαμε την ταινία "Παντοπωλείο -  Το διαδίκτυο". Η ταινία είναι ελεύθερα προσβάσιμη στο youtube και μας δείχνει μικρές ιστορίες με αντικείμενο την ασφάλεια στο διαδίκτυο.


Έπειτα συνεχίσαμε να εξερευνούμε το ΛΣ GNU/Linux και συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με τις ρυθμίσεις των συσκευών εισόδου και εξόδου, τον ήχο και τα πολυμέσα.


Τέλος παίξαμε και λίγο "ίντερλαντ" μιας και είχαμε αρκετό καιρό να ασχοληθούμε με αυτό.


 

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

 

23-01-2024: " Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι", έργο του Ολλανδού ζωγράφου Γιοχάνες Βερμέερ, 1665. Οι μικροί Εικαστικοί σχεδίασαν και χρωμάτισαν σε μικρούς καμβάδες τα ατομικά τους έργα...







Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024

Το Λειτουργικό Σύστημα GNU/LINUX No 2 - Εργαστήριο Ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού

Στην 13η συνάντηση του ομίλου "Μικροί χάκερς" παίξαμε, ζωγραφίσαμε και ασχοληθήκαμε με το εργαστήριό μάς. Στην αρχή κάναμε μία συζήτηση για τα πράγματα που έχουν χαραχθεί απο το εργαστήριο στήν μνήμη του κάθε παιδιού. Στη Συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε μία εικόνα η οποία αποτύπωνε το σύνολο των μαθημάτων.


Έπειτα ασχοληθήκαμε με το γραφικό περιβάλλον του GNU/Linux (στο εργαστήριό μας) και μάθαμε πώς να το ρυθμίζουμε με βάση τις ανάγκες μας.

Σε επόμενα μαθήματα θα επεκταθούμε και θα επικεντρωθούμε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ΛΣ GNU/Linux και στην ασφάλειά του.


Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024

Εντέκατη-Δωδέκατη-Δέκατη Τρίτη Συνάντηση Ομίλου Φιλαναγνωσίας''Αποδοχή του Άλλου''

 

Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων συναντήσεων επιδιώξαμε να προσεγγίσουμε την πολυπολιτισμική λογοτεχνία που είναι εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, θίγοντας το θέμα της ετερότητας όπου μέσω της διαδικασίας της ταύτισης του παιδιού – αναγνώστη με κάποιον από τους ήρωες, συμβάλλαμε στην αποδοχή του ‘Άλλου’. Έτσι μέσω  πολυπολιτισμικών δραστηριοτήτων στοχεύσαμε να ενισχύσουμε τη σκέψη, τον διάλογο, τη διαπραγμάτευση δύσκολων καταστάσεων και προβλημάτων.

Αρχικά μελετήσαμε και προβήκαμε στη διαδραστική ανάγνωση του βιβλίου " Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα''.



Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα»,μας περιγράφει την αληθινή ιστορία της λαχτάρας ενός κοριτσιού για έναν καλύτερο κόσμο. Σε αυτό το εικονογραφημένο βιβλίο, η Μαλάλα, σε πρώτο πρόσωπο, αφηγείται τη ζωή της. Μέσα από όσα εξιστορεί, οι αναγνώστες μαθαίνουν για τη φτώχεια που επικρατεί στο Πακιστάν, τον τρόμο και τις επιθέσεις που βιώνουν οι κάτοικοι από τους Ταλιμπάν, τη στέρηση κάθε ελευθερίας των γυναικών και των κοριτσιών. Οι μικροί αναγνώστες έρχονται αντιμέτωποι με μια καθημερινότητα τελείως διαφορετική από τη δική τους. Η Μαλάλα είναι μια ηρωίδα, που κατάφερε να υψώσει το ανάστημα και τη φωνή της για να διεκδικήσει όχι μόνο για τον εαυτό της, αλλά και για όλα τα κορίτσια το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στην ισότητα και στην ειρήνη ανάμεσα στους λαούς. 

Το 2013 ήταν υποψήφια για το Νόμπελ Ειρήνης, η νεότερη υποψήφια στην ιστορία του θεσμού, ενώ την ίδια χρονιά τής απονεμήθηκαν το Βραβείο Ζαχάρωφ και η ανώτατη διάκριση της Διεθνούς Αμνηστίας, το Ambassador of Conscience Award. Το βιβλίο της "Με λένε Μαλάλα", που έγραψε σε συνεργασία με την Κριστίνα Λαμ, απέσπασε το Specsavers National Book of the Year Award στην Αγγλία το 2013 και μεταφράστηκε σε όλες σχεδόν τις γλώσσες του κόσμου. Το 2014,στα δεκαεπτά της χρόνια, τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης,από κοινού με τον Ινδό ακτιβιστή για τα δικαιώματα των παιδιών Kailash Satyarthi, "για τους αγώνες της εναντίον της καταπίεσης των παιδιών και των νέων και για την υπεράσπιση του δικαιώματος των παιδιών στην εκπαίδευση".


Οι μικροί μας μαθητές κλήθηκαν να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους " Αν είχα εγώ το μαγικό μολύβι τι θα έκανα''.

Τ


Το συγκεκριμένο θέμα άγγιξε και τον Όμιλο Εικαστικών που σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των Εικαστικών Κυρία Αιμιλία συνέθεσαν αυτό το έξοχο δημιούργημα!!!



Δεδομένου ότι καθίσταται αναγκαία η εισαγωγή της κινηµατογραφικής τέχνης στη διδακτική πράξη και η προώθηση της ένταξης της 7ης τέχνης στο σχολείο, επιδιώξαμε να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του κινηματογράφου αποκτώντας μια νέα παιδαγωγική διάσταση, ωθώντας τους μαθητές σε  προβληματισμό μέσα από ένα φόρουμ για συζήτηση ενισχύοντας τη γλώσσα ενσυναίσθησης τους 

Με αυτόν τον τρόπο, οι ταινίες δημιουργούν μια νέα διαδικασία μάθησης διανοίγοντας ένα φόρουμ για συζήτηση στην οποία οι μαθητές καλούνται να γεφυρώσουν με επιτυχία τόσο τις ιδιαιτέρες ικανότητες του ‘άλλου’ όσο και τις πολιτισμικές διαφορές συνάπτοντας συμφωνία και αμοιβαία κατανόηση

Λαμβάνοντας υπόψη τα άνωθεν μελετήσαμε διεξοδικά τις ταινίες μικρού μήκους :

''H Ivine και το μαξιλάρι - "Unfairy Tales''






H« Η Ivine και το μαξιλάρι - "Unfairy Tales»  μιλάει για το ταξίδι της Ivine από τη Συρία. Μια ιστορία που κανένα παιδί δεν πρέπει να φανταστεί, πόσο μάλλον να βιώσει. Για τη 14χρονη Ivine, ο πόλεμος στη Συρία έχει κοστίσει πολύ ακριβά στην οικογένειά της, στα όνειρά της.  Η Unicef στο πλαίσιο της σειράς «Unfairy Tales» έδωσε «ζωή» στην ιστορία της. Η Unicef κάνει ένα έξυπνο λογοπαίγνιο με το οποίο παραπέμπει σε δύο λέξεις: το «fair» που σημαίνει δίκαιος και το «fairy» που σημαίνει νεράιδα. Η σειρά φέρει τον τίτλο «Unfairy Tales», που μπορεί να μεταφραστεί είτε ως άδικα παραμύθια είτε ως ιστορίες χωρίς νεράιδες. Στόχος η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών για τα δεινά των παιδιών ως πρόσφυγες.

'Η Μαλάκ και η βάρκα''

Μια ταινία μικρού μηκούς βασισμένη στην αληθινή μαρτυρία ενός εφτάχρονου κοριτσιού που μπήκε σε μια βάρκα για να περάσει το Αιγαίο. Το κοριτσάκι περιγράφει το συγκλονιστικό ταξίδι και τον φόβο της, μιλάει για τους φίλους που είχε στην πατρίδα της και τη μοναξιά. Στο τέλος του βίντεο, που η Μαλάκ εμφανίζει το αληθινό της πρόσωπο, αποτυπώνεται και το μήνυμα της ταινίας, σύμφωνα με το οποίο κάποιες ιστορίες δεν θα έπρεπε να τις ζουν παιδιά. Το βίντεο αποτελεί μέρος της σειράς κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Unfairy Tales» και εντάσσεται στο πλαίσιο της ανθρωπιστικής εκστρατείας #NoLostGeneration της Unicef για τα πέντε χρόνια εμφύλιου πολέμου στη Συρία.


Τέλος θέλοντας να μιλήσουμε για τον πόλεμο στην Ουκρανία παρατηρήσαμε την ταινία μικρού μήκους "A war inUkraine through a Child's Eyes'' 

 Η σειρά ταινιών κινουμένων σχεδίων «Πόλεμος μέσα από τα μάτια των παιδιών της Ουκρανίας» δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Παίδων. Οι ταινίες βασίζονται σε ζωγραφιές παιδιών προσφύγων από την Ουκρανία που έχουν βρει άσυλο στη Λετονία - τα παιδιά εξέφρασαν την εμπειρία τους από τον πόλεμο και τις ελπίδες τους για το μέλλον μέσω ζωγραφικής, ως μέρος της θεραπείας που παρέχεται από παιδοψυχολόγο.
Η δημιουργία των ταινιών ανατέθηκε επίσης στους πρόσφυγες του ουκρανικού πολέμου.
Το έργο υποστηρίζεται οικονομικά από το Society Integration Foundation με κονδύλια που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό της Λετονίας.
Το Ίδρυμα Παίδων είναι υπεύθυνο για το περιεχόμενο των ταινιών.




Οι μαθητές ευαισθητοποιηθήκαν πάνω σε αυτά τα καίρια θέματα και ΜΙΛΗΣΑΝ μέσα από τις ζωγραφιές τους!!


 ΟΜΙΛΟΣ "ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Ε-ΣΤ"

Συναντήσεις 11η-14η


11η Συνάντηση  (9-1-2024)

Στην πρώτη μας συνάντηση μετά τις διακοπές το βασικό στίγμα δόθηκε από τις ασκήσεις εμπιστοσύνης, οι οποίες μας βοηθούν να έχουμε μια στάση αποδοχής και υπευθυνότητας, τόσο ως άτομα όσο και ως ομάδα. Αφού πρώτα κάναμε ένα πλήρες σταδιακό ζέσταμα του σώματος, περάσαμε στις εξής ασκήσεις εμπιστοσύνης:

Α) "Ο τυφλός και ο οδηγός του" (όπου αφηνόμαστε στον συμπαίκτη μας να μας καθοδηγεί, ενώ έχουμε τα μάτια μας κλειστά). Πήγε εξαιρετικά και οδήγησε σε χορό των ζευγαριών σε όλο τον χώρο.
Β) "Το εκκρεμές" (όπου ένας παίκτης αφήνεται να κινηθεί ως εκκρεμές μεταξύ δύο συμπαικτών του).

                                                               Το εκκρεμές

Γ) "Το ρολόι" (μια πιο τολμηρή παραλλαγή της παραπάνω άσκησης, η οποία όμως εκτελείται σε κύκλο). Η ομάδα είχε την ευκαιρία να ενεργοποιηθεί στο μέγιστο, καθώς στο κέντρο τοποθετήθηκε αρχικά η συντονίστρια... 

Το ρολόι 

Στη συνέχεια -και εξ αφορμής των ασκήσεων- συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται στη συμπεριφορά μας, ώστε να εμπνέουμε εμπιστοσύνη ή πότε είναι ασφαλές να νιώσουμε εμπιστοσύνη.

Κατόπιν, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο υπο-ομάδες και παίρνοντας ως αφετηρία τη φράση "Σσσς! Έρχεται" δημιούργησαν ένα σενάριο, διένειμαν τους ρόλους, έφτιαξαν τον σκηνικό τους χώρο και παρουσίασαν τους αυτοσχεδιασμούς τους.

                                                              "Σσσς! Έρχεται"

Η συνάντησή μας έκλεισε με το αγαπημένο "Κυνηγητό των κολλημένων" και το σύνθημα της ομάδας μας.



12η Συνάντηση  (16-1-2024)

Ήρθε η ώρα να αναγνώσουμε διάφορα θεατρικά έργα, προκειμένου να εξετάσουμε αν και πώς θα μπορούσαμε να τα αξιοποιήσουμε για να ετοιμάσουμε μια θεατρική παράσταση. Μετά από αρκετό ψάξιμο, λοιπόν, σήμερα ξεκινήσαμε τη διερεύνησή μας με δυο θεατρικά έργα:

Α) "Κουρδισμένοι", της Στέλλας Μιχαηλίδου (σε μια συνοπτική παρουσίαση της υπόθεσης, του ύφους και των απαιτήσεών του)


Β) "Η επιστροφή των παραμυθιών", της Γεωργίας Παρασκευά (σε πλήρη ανάγνωση).



13η Συνάντηση  (23-1-2024)

Η αναζήτηση ενός θεατρικού έργου κατάλληλου για τις ανάγκες και τις επιδιώξεις της ομάδας μας συνεχίστηκε και σήμερα. Αρχικά εξετάσαμε αν το έργο "Η επιστροφή των παραμυθιών" θα μπορούσε διακευαζόμενο να είναι αυτό που ζητάμε. Νιώσαμε πως δεν είμαστε ακόμα "εκεί", αλλά πως ωριμάζει η σκέψη του τι θέλουμε...

Στη συνέχεια, εξετάσαμε το ενδεχόμενο να μετατρέψουμε κάποιο αφηγηματικό κείμενο σε θεατρικό. Έτσι,  παρουσιάστηκαν οι υποθέσεις τριών αφηγηματικών κειμένων: «Το παλάτι του ήλιου» (της Μαρίας Παπανικολάου), 


«Ο θησαυρός της Εβίτας» (της Εύης Τσιτουρίδου-Χριστοφορίδου), 


και «Το κορίτσι με το ξύλινο σπαθί» (του Σπύρου Γιαννακόπουλου).


Μετά από αυτήν τη χρήσιμη αλλά κοπιαστική εργασία, ανταμείψαμε τους εαυτούς μας με μια διασκεδαστική ομαδική άσκηση αντανακλαστικών και συγκέντρωσης που παίζεται σε κύκλο, το "χι-χα-χου!" Γελάσαμε και ανανεώσαμε το ραντεβού...

14η Συνάντηση  (6-2-2024)

Καθώς και αυτή η συνάντηση επρόκειτο να είναι κοπιαστική, προς αναζήτηση βέβαια του κατάλληλου έργου, την ξεκινήσαμε με το παιχνίδι που μας ενθουσίασε στο κλείσιμο της προηγούμενης συνάντησης, το "χι-χα-χου!". Αυτή τη φορά, ωστόσο, εστιάσαμε κυρίως στη διαφραγματική αναπνοή, στην κίνηση δηλαδή του διαφράγματος η οποία εξασφαλίζει όγκο και ένταση στη φωνή μας κατά την εκφορά του λόγου.


Έτσι, ενεργοποιημένοι, ξεκινήσαμε την ανάγνωση του θεατρικού έργου ¨Με τα ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ των ΓΚΡΙΜ..." της Φίλιας Δενδρινού. Σύντομα διαπιστώσαμε πως η δομή του (σπονδυλωτό έργο), η τεχνοτροπία του (εναλλαγή αφήγησης και εμψύχωσης ρόλων), το στήσιμό του (ομαδοκεντρικό), η γλώσσα του (μίξη στίχου και πρόζας), καθώς και οι δυνατότητες που δίνει για κίνηση, χορό, τραγούδι και αυτοσχεδιασμό μας οδηγούν να επιλέξουμε αυτό το έργο, ως μια ευκαιρία για πειραματισμό πάνω σε διάφορες συμβάσεις και τεχνοτροπίες που συνήθως συναντάμε σε "αφηγηματικές παραστάσεις" ή "θεατρικές αφηγήσεις" (story telling). 


Ο κώδικας αυτός, της θεατρικής αφήγησης μιας ιστορίας, είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τη σχολική κοινότητα. Όταν θα έχει κατακτηθεί από τους συντελεστές, αφενός θα υπάρχει πλέον η δυνατότητα να φτιάχνουμε τα δικά μας θεατρικά έργα, κόβοντας και ράβοντας αφηγηματικά έργα στα μέτρα μας. Αφετέρου, τέτοιες τεχνικές θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή σε διάφορα μαθήματα (όπως ας πούμε στην Ιστορία, τη Μυθολογία, τη λογοτεχνία κα).

Μετά το ηχηρό σύνθημα της ομάδας κατεβήκαμε τις σκάλες μοιραζόμενοι εικόνες που "είδαμε" και ιδέες που προέκυψαν με τη σύντομη αυτή ανάγνωση. Γνωρίζαμε πλέον πως ήμασταν "εκεί". Τι όμορφη αίσθηση, ανακούφισης αλλά και ενθουσιασμού...  🌄  Έπεται η συνέχεια!!!

Το Λειτουργικό Σύστημα GNU/LINUX - Εργαστήριο Ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού

 Στην 12η συνάντηση του ομίλου μας αφού κάναμε μία μικρή επανάληψη με όλα όσα έχουμε πεί μέχρι και σήμερα, ασχοληθήκαμε με το εργαστήριό μάς που έχει ήδη μετατραπεί και εγκατασταθεί στους υπολογιστές του, το ΛΣ GNU/Linux.


Περιηγηθήκαμε στο μενού ρυθμίσεις του συστήματος και είδαμε βασικές πτυχές αλλά και διαφορές σε σχέση με τα κλειστού τύπου συστήματα (ιδιοταγές λογισμικό).



Σε επόμενα μαθήματα θα εντρυφήσουμε περαιτέρω στο ΛΣ GNU/Linux και στις διάφορες λειτουργίες του, καθώς αποτελούν πυλώνα στην ασφάλεια του Λειτουργικού Συστήματος.
 

Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

 

ΟΜΙΛΟΣ "ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Α-Β"

Συναντήσεις 8η-10η


8η συνάντηση (19-1-2024)

Η πρώτη μας συνάντηση για τη νέα χρονιά ξεκίνησε διασκεδαστικά με το αγαπημένο παιχνίδι "Μουσικά αγαλματάκια", προκειμένου να ζεσταθούμε σωματικά και συναισθηματικά και να ετοιμαστούμε για ομαδική δημιουργία.

Στη συνέχεια, επανασυνδεθήκαμε με την ιστορία "Μια σκούπα, μα τι σκούπα" - την οποία είχαμε επεξεργαστεί πριν τις γιορτές - βλέποντας το βραβευμένο ταινιάκι animation "Room on the Βroom" στην αγγλική γλώσσα. 


Καθώς η ιστορία μας ήταν οικεία, παρατηρήσαμε τη διαδοχή των προσώπων και τα βασικά μοτίβα της δράσης και όλοι μαζί αναδιηγηθήκαμε την ιστορία και προβάραμε τη βασική στιχομυθία που επαναλαμβάνεται. Έτσι, μοιράσαμε τους ρόλους, ετοιμάσαμε τον χώρο και ζωντανέψαμε την ιστορία με δραματοποίηση.





Με χορό και ελεύθερο παιχνίδι κλείσαμε τη συνάντησή μας.


9η συνάντηση (26-1-2024)


Μια φορά κι έναν καιρό, τα παιδιά σκάρωναν στο λεπτό έναν φανταστικό κόσμο και τον ζούσαν με πάθος. Εγώ θα ήμουνα... έλεγε ένα και όλα έπιαναν το σύνθημα και με το 1, με το 2, με το 3... έτοιμη η φανταστική ιστορία. Αυτό τον λατρεμένο αυθορμητισμό θέλω να εμπνεύσω στα παιδιά μας, τα οποία κατακλύζονται από τόσες εξωτερικές εικόνες που τελικά θαμπώνουν τις εσωτερικές. Καθώς λοιπόν έχουμε ήδη μια παρακαταθήκη αυτοσχεδιασμών, βασικός στόχος μας στην παρούσα φάση θα είναι η αυτενέργεια και οι δεξιότητες των παιδιών να προτείνουν, να επιλέγουν και να υλοποιούν.

Έτσι λοιπόν, ξεκινήσαμε τη συνάντησή μας με τα παιδιά να προτείνουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια, να εξηγούν ή και να παραλλάσσουν τους κανόνες, να πείθουν την ομήγυρη, να διαπραγματεύονται τους όρους...


Στη συνέχεια, αξιοποιώντας την τεχνική "δάσκαλος σε ρόλο", οδήγησα τα παιδιά να δημιουργήσουν από κοινού έναν φανταστικό χαρακτήρα και μετά εισήγαγα τη συνθήκη πως αυτός έχει εξαφανιστεί. Έτσι αυθόρμητα έπεσε μια ιδεοθύελλα για το πού μπορεί να βρίσκεται, ποιος μπορεί να τον οδήγησε εκεί, πώς θα μπορούσαμε να τον αναζητήσουμε και με ποια μέσα και... όλοι μαζί ζήσαμε, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, μια ζωηρή αναζήτηση και επιλέξαμε αυθόρμητα το τέλος της.

Με μεγάλη μου ευχαρίστηση, αμέσως μετά είδα τα παιδιά  να σκαρώνουν μια τελείως δική τους ιστορία πάνω στα ίδια μοτίβα - εξαφάνιση και αναζήτηση - να μοιράζουν εύκολα τους ρόλους, να στήνουν τον χώρο και να ζουν την ιστορία με την ψυχή τους. Τίτλος της ιστορίας "Η αναζήτηση της χαμένης εξερευνήτριας στο μαγεμένο δάσος". Μου ανέθεσαν μάλιστα να παίξω κι εγώ κάποιον ρόλο...



κλείσαμε τη συνάντησή μας με χορό.


10η συνάντηση (2-2-2024)


Σε συνέχεια της προηγούμενης συνάντησής μας, ακολουθήσαμε την ίδια δομή:
Ξεκινήσαμε με αγαπημένα παιχνίδια που πρότειναν τα παιδιά και συνεχίσαμε με δύο ιστορίες, τις οποίες δραματοποιήσαμε. Η μία προέκυψε παίζοντας με τις κάρτες stori, ενώ τη δεύτερη την αφηγήθηκε ένα παιδί και στη συνέχεια η ομάδα την προσάρμοσε ώστε όλοι να χωρούν με έναν ρόλο που τους εκφράζει. Και βέβαια κλείσαμε χορεύοντας...

Πάρτυ των ζώων στο σπιτάκι του δάσους...


Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Ανθρώπινα δικαιώματα & Ελεύθερο λογισμικό - Η σύνδεση της πληροφορικής με τα δικαιώματα των ανθρώπων

 11η συνάντηση για τον όμιλο "μικροί χακερς" με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, ειδικά σήμερα όπου συνεχώς βλέπουμε την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οι "μικροί χάκερς" σύνδεσαν την πληροφορική με την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.




Είδαμε και σχολιάσαμε τις 4 βασικές ελευθερίες του ελεύθερου λογισμικού και πώς αυτές έρχονται σε σύνδεση με την ελευθερία που είναι το πρώτο άρθρο και το βασικότερο στα ανθρώπινα δικαιώματα.


Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Ελεύθερο, ανοιχτό και κλειστό Λογισμικό - Όμιλος: μικροί χάκερς

10η συνάντηση για τον όμιλό μας, συνεχίσαμε να μιλάμε για το λογισμικό και συγκεκριμένα το χωρίσαμε σε άλλες τρείς κατηγορίες που είναι το Ελεύθερο, ανοιχτό και κλειστό Λογισμικό.






Ο πατέρας του ελεύθερου λογισμικού: Richard Stallman



Οι τέσσερις ελευθερίες του ελεύθερου λογισμικού



Το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας έχει αποκλειστικά ελέυθερο και ανοιχτό λογισμικό.