Οι εργασίες για το Halloween έχουν ξεκινήσει!
Αυτοσχέδιες μάσκες από τους μαθητές της Β' τάξεις...
από το 1881 ... στο μέλλον (πρώην 28 Πειραματικά Ολοήμερα Σχολεία & πρώην ΕΑΕΠ)
Ας μιλήσουμε για την Ειρήνη..
Οι εθνικές γιορτές αποτελούν αφορμή για συζήτηση γύρω από την Ελευθερία και τα δικαιώματά μας , για την αξία της ειρήνης και το τέλος των πολέμων.
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης θεματικής δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Τέχνη και πιο συγκεκριμένα η αξιοποίηση των Πινάκων του Πάμπλο Πικάσο με τίτλο '' Η Ειρήνη μέσα από τα μάτια του Πικάσο''.
Αφού παρατηρήσαμε και μελετήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής " Το περιστέρι της Ειρήνης ", ΄΄ Το παιδί με το Περιστέρι''," Το μπουκέτο της Ειρήνης'' σε αντιδιαστολή με τον πίνακα " H Γκουέρνικα''.
Οι μικροί μας μαθητές αφού προβληματιστήκαν, ξεδίπλωσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Σε λευκό χαρτί Α4,
Επειδή το παιχνίδι στον υπολογιστή ή σε μία ηλεκτρονική συσκευή ενέχει κινδύνους, στο πρώτο μας μάθημα γνωρίσαμε αν τα παιχνίδια είναι κατάλληλα για την ηλικία μας και ποια είναι τα σήματα που πρέπει να προσέχουμε.
Επιλέξαμε τα στοιχεία που θα κρατήσουμε μέσα σε γυάλινα βάζα απο την ανάγνωση ιστοριών !
Στη συνέχεια σε ομάδες δύο ατόμων επιλέξανε τυχαία τα δεδομένα ένα απο κάθε κατηγορία ....
Αποφάσισαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα που τους έτυχε... Βάζουνε λοιπόν, όλη τους την φαντασία.....πλάθουνε, αφηγούνται, παίζουνε και τέλος γράφουνε τις δικές τους ιστορίες!!Στόχος μας η βελτίωση στην ορθογραφία... Ένα κουτί άδειο,το οποίο στην πάνω πλευρά πρέπει να υπάρχει ένα άνοιγμα, όπως ας πούμε οι κάλπες των εκλογών απλά στο δικό μας κουτί βάλαμε λίγη λάμψη παραπάνω!!!!!
Διορθώνουμε τη λέξη που έχουμε λάθος στην ορθογραφία, τη γράφουμε σ΄ενα χρωματιστό χαρτί (κίτρινο αν είναι ρήμα και πορτοκαλί αν είναι ουσιαστικό), και έτσι γεμίζουμε το μαγικό κουτί.
Το σκάκι συνδυάζει το άθλημα, την επιστήμη, την τέχνη και το παιχνίδι με αποτέλεσμα οι μικροί μας παίχτες να μάθουν με ευχάριστο τρόπο την σκακιστική θεωρία. Έτσι, οι μαθητές στην πρώτη μας συνάντηση ήρθαν σε επαφή με το θεωρητικό πλαίσιο του παιχνιδιού, όπως οι κανόνες, τα πιόνια και η σκακιέρα. Στο τέλος, τους δόθηκε η ευκαιρία να εξασκήσουν τις ικανότητές τους και να μάθουν με ένα δημιουργικό τρόπο χρωματίζοντας τα δικά τους πιόνια!!
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά. . . κι αγαπούσε ένα αγοράκι».
Έτσι αρχίζει το όμορφο παραμύθι που το διάβασμά του αφήνει τη γεύση μιας
αξέχαστης ευαισθησίας. Κάθε μέρα το αγόρι πήγαινε στη μηλιά κι έτρωγε
τα μήλα της, έκανε κούνια απ' τα κλαδιά της, σκαρφάλωνε στον κορμό της. .
. κι η μηλιά ήταν ευτυχισμένη. Μα όσο το αγόρι μεγάλωνε, τόσο
περισσότερα ζητούσε απ' το δέντρο και το δέντρο έδινε, έδινε, έδινε
αδιάκοπα. Γραμμένο κι εικονογραφημένο απ' τον προικισμένο και
πολυσύνθετο Σελ Σιλβερστάιν, αυτό το τρυφερό και παραβολικό παραμύθι
καταφέρνει να συγκινήσει αναγνώστες κάθε ηλικίας. Μετά την ανάγνωση, τα μικρά χεράκια, κατασκεύασαν το δέντρο που έδινε..
Τα παιδιά της δευτέρας τάξης δημιουργούν με μανταλάκια, μακαρόνια, όσπρια και χρωματίζουν τα δικά τους, μικρά έργα τέχνης! Μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν σελιδοδείκτες ή ως άλλοι συνδετήρες για χαρτιά...
Αυτή την εβδομάδα
πραγματοποιήσαμε το πρώτο μαθητικό συμβούλιο στην τάξη μας!
Ο ‘’ομιλών τοίχος’’ χρησιμεύει στο να κοινοποιούν οι μαθητές τα θέματα προς συζήτηση. Αυτά μπορεί να είναι: ένα νέο που θέλουν να μοιραστούν στην ομάδα, ένα πρόβλημα, μία σύγκρουση, ο αναστοχασμός των δράσεων της τάξης. Οι μαθητές συμμετέχουν ισότιμα και όλοι έχουν τη δυνατότητα να ακουστούν.
Οι μαθητές οργάνωσαν τους κανόνες της τάξης, συζήτησαν δύο προβληματισμούς που προέκυψαν μέσα στην εβδομάδα, πρότειναν λύσεις, τις αξιολόγησαν και αποφάσισαν ποιες είναι οι καταλληλότερες. Οι εκπρόσωποι μετέφεραν τις αποφάσεις στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα.Τα μαθητικά συμβούλια προέρχονται κυρίως από την Παιδαγωγική Freinet. Παίζουν σημαντικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Επιπλέον, βοηθούν στη συλλογική διαχείριση των σχέσεων και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται οι κανόνες λειτουργίας και ελέγχεται η πρόοδός τους. Προάγουν την αλληλοκατανόηση και τον σεβασμό, τη δημοκρατία και τη δικαιοσύνη.
Ήδη η τάξη μας έχει αναρτήσει νέα θέματα προς συζήτηση για το επερχόμενο συμβούλιο!
Αγαπητοί γονείς
σας αναρτούμε το τροποποιημένο πρόγραμμα με τους Ομίλους. Πιθανές αλλαγές να υπάρξουν από την διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την κα Θεοφανώ Κοτσώνη και τον κ. Ιωάννη Περδικάρη, που μέσω του Συλλόγου Γονέων, χορήγησαν μεγάλη ποσότητα γραφικής ύλης για το σύνολο των μαθητών/τριών μας. Τα είδη κάλυψαν άμεσες ανάγκες των μαθητών/τριών μας ενώ θα υποστηρίξουν και δημιουργικά εργαστήρια όπως των εικαστικών.