Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

Μαθαίνοντας να τρώμε υγιεινά

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22/11/2023 το επιμορφωτικό εργαστήριο "Μαθαίνοντας να τρώμε υγιεινά" με συμμετοχή των μαθητών/τριών των τάξεων Β, Ε και Στ. Οι μαθητές/τριες  παρακολούθησαν την παρουσίαση της διατροφολόγου Στελίνας Σεφέρη σχετικά με την υγιεινή διατροφή και τις τροφές που πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε στην καθημερινή μας διατροφή.  

Στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να πάρουν υγιεινό δεκατιανό που φρόντισαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, με την βοήθεια των γονέων Μαρτσέλας Τρόμπατζη και Δώρας Οικονόμου. Είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν νέες γεύσεις και τρόφιμα, φυτικά και γαλακτοκομικά, που δεν συνηθίζονται στην καθημερινή διατροφή τους και τα οποία μπορούν να καλύψουν απόλυτα τις διατροφικές ανάγκες τους.  Οι δράσεις για την υγιεινή διατροφή  θα συνεχιστούν με την συνεργασία του Συλλόγου Γονέων. 








Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

Παιχνιδομαθηματικά - Άρης ο Τσαγκάρης


Στον όμιλο των Παιχνιδομαθηματικών οι μικροί μας φίλοι, της Α’  και Β’  τάξης, μαθαίνουν μαθηματικά μέσα από τα παραμύθια.

Η χρήση της λογοτεχνίας μπορεί να προσφέρει ποικιλοτρόπως στη διδασκαλία και την εκμάθηση μαθηματικών εννοιών, καθώς κινητοποιεί τους μαθητές και προκαλεί την ενεργό συμμετοχή τους και διαμορφώνει θετική στάση για το μάθημα των μαθηματικών. Επιπλέον, κατά την εμψύχωση του παραμυθιού και το παιχνίδι ρόλων χρησιμοποιούνται εποπτικά υλικά, με τέτοιο τρόπο που οι μαθηματικές έννοιες δεν είναι πλέον αφηρημένες, αλλά αποτελούν πραγματικό μέρος του κόσμου των παιδιών.                                                                                                                                                                         

Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με τον Άρη τον Τσαγκάρη του Ευγένιου Τριβιζά. Ο ΄Αρης ο τσαγκάρης ζει στην άκρη του δάσους και δουλειά του είναι να φτιάχνει παπούτσια για τα ζώα που ζουν εκεί. Τα ζωάκια όμως μπλέκονται σε περιπέτειες και χάνουν από ένα παπούτσι κάθε φορά. ΄Ετσι, ο ΄Αρης φτιάχνει καινούργιο κι όσοι διαβάσουν το βιβλίο μαθαίνουν με διασκεδαστικό τρόπο τις πράξεις της αριθμητικής. 

Παράλληλα με την αφήγηση του παραμυθιού μαθαίνουμε τους αριθμούς από το 1-10 και τους αναπαριστούμε με διάφορες ποσότητες και σύμβολα, αλλά και τις έννοιες της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.

Σήμερα ανοίξαμε το δικό μας τσαγκάρικο. Οι μικροί μας μαθητές εμψύχωσαν το παραμύθι και επισκέφτηκαν το τσαγκάρικο του Άρη για να φτιάξουν τα δικά τους παπούτσια.




Στο τέλος, κλείσαμε ταμείο και μετρήσαμε πόσα χρήματα (τουβλάκια) μάζεψε συνολικά ο Άρης!

Πολυτεχνείο... 50 χρόνια μετά (εκδήλωση)

Η Δ' τάξη του Σχολείου μας παρουσίασε την δική της δημιουργία για την επέτειο το Πολυτεχνείου αξιοποιώντας τον λόγο, την μουσική, το τραγούδι και οπτικοακουστικά μέσα. Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, θεατές της παρουσίασης, παρακολουθήσαμε με ιδιαίτερη συγκίνηση και προσοχή τα δρώμενα. Θέλουμε να συγχαρούμε τους μαθητές/τριες της Δ τάξης καθώς και τους εκπαιδευτικούς Κήττα Αντιγόνη, Αριστείδου Δέσποινα, Παπαθανασίου Νίκο (μουσικό), Κοτζαογλανίδη Αιμιλία (εικαστικό) για δημιουργία τους.


Πολυτεχνείο...50 χρόνια μετά

 Η Ε και Στ μαζεύτηκαν για να συζητήσουν σχετικά με την επέτειο του Πολυτεχνείου.....αφού πρώτα κάναμε ερωτήσεις για το τι ξέρουν για την επέτειο του Πολυτεχνείου, γράψαμε τις λέξεις κλειδιά στον πίνακα... έπειτα αφού εξηγήσαμε με απλά λόγια το χρονικό της επετείου, είδαμε στον υπολογιστή μια μαρτυρία από μια φοιτήτρια του Πολυτεχνείου...τέλος διαβάσαμε το παραμύθι "Η κυρά Δημοκρατία και η κυρά Δικτατορία" και ζητήσαμε από τα παιδιά να διαλέξουν οποία από τις δύο φιγούρες θέλουν και να γράψουν αντίστοιχες λέξεις φράσεις ώστε να σχηματίσουμε τα φορέματα τους....

Αν δει κανείς καλύτερα τις εικόνες τα περισσότερα παιδιά επέλεξαν να γράψουν για την κυρά δημοκρατία....γιατί η δημοκρατία ανήκει στους πολλού και όχι στους λίγους...


Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Yoga time!!!!

 Στον αγχωτικό κόσμο που ζούμε, βρήκαμε τρόπο όπως πάντα και χαλαρώσαμε μαζί με τα παιδιά μέσα από τον δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο που μας προσέφερε το μάθημα της Yoga  με καλεσμένη την κ. Φωτεινή. Με την προσέγγιση της Yoga μέσα από τα ερεθίσματα της φαντασίας, τις μιμητικές ικανότητες και το δημιουργικό παιχνίδι, στόχος είναι να  βελτιωθεί η καθημερινότητά των παιδιών με βασικότερο σκοπό τη βελτίωση της λειτουργικότητάς τους. Ξεκινώντας μάθαμε τι είναι η Yoga και ενημερωθήκαμε για τον διαλογισμό!


Γνωρίσαμε τα γράμματα, παίξαμε με τους αριθμούς, γνωρίσαμε  πολλά ζώα όπως  τη γάτα,  το λιοντάρι, το φίδι όπου εξάπτουν την παιδική φαντασία.

και στο τέλος βαθιά χαλάρωση με αφήγηση και υπνο..... η συνέχεια στα επόμενα μαθήματα Yoga!



Κοπήκαμε στη μέση και διπλασιαστήκαμε στα Μαθηματικά!

 Το μισό και το διπλάσιο έγινε μια ευχάριστη απασχόληση στην ώρα των μαθηματικών μακριά απο τα βιβλία! Αφήσαμε τον διψήφιο αριθμό στην τύχη των ζαριών. 

Αναπαραστήσαμε τον αριθμό με δεκάδες και μονάδες! Στη συνέχεια... κάποιες φορές  τον κόβαμε στη μέση και κάποιες άλλες τον διπλασιάζαμε!


Τρίλιζα...Κάνοντας τα δίψηφα φωνήεντα παιχνίδι!

 Επιλέξαμε ένα παιχνίδι και το τοποθετήσαμε στην εκπαιδευτική πράξη. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και για ακόμη μια φορά ρίξαμε ζάρια και επέλεξε η κάθε ομάδα το δικό της δίψηφο φωνήεν. 

Στη συνέχεια η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει λέξεις που θα περιέχει το δίψηφο φωνήεν που πέτυχαν στο ζάρι....και να καταφέρουν να κάνουν τρίλιζα με λέξεις. Η αγωνία μεγάλη...

...και η χαρά μεγαλύτερη στη νίκη!!!!



Βάζουμε στόχους ....και τους πετυχαίνουμε!!

Μοίρασα στα παιδιά , από ένα βελάκι και τοποθέτησα στο κέντρο του στόχου τον αριθμό στόχο που θέλαμε να πετύχουμε.

 

Έπρεπε να βρουν τρόπους είτε με πρόσθεση είτε με αφαίρεση ώστε να φτάσουν τον αριθμό στόχο.
Απρόσμενα ανακάλυψαν πολλούς τρόπους για να εκφράσουν έναν αριθμό!!! Ανυπομονούμε να βάλουμε τους επόμενους στόχους!!!!

Ενημέρωση των μαθητών μας για τους κανόνες στο σχολικό λεοφωρείο!

 Υπενθυμίσαμε στους μαθητές μας, τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν μέσα στο σχολικό λεωφορείο  για τις μετακινήσεις τους από και προς το σπίτι. Το σχολικό λεωφορείο αποτελεί προέκταση του σχολικού χώρου ..δεν χάσαμε χρόνο ...μοιράσαμε ρόλους και μέσα από μια προσομοίωση σχολικού λεωφορείου  στην τάξη κάναμε όλοι μαζί δύο βόλτες...ακολουθώντας κανόνες και μια χωρίς κανόνες! Όλοι μαζί με μια φωνή φωνάξαμε: ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ!



Ά Τάξη "Ας εξασκηθούμε στα γραμματάκια με τη χρωματιστή άμμο΄΄

Η χρήση της άμμου στην εκπαιδευτική διαδικασία  δεν είναι μόνο διασκεδαστική, αλλά και πολύ πολύτιμη επίσης. Παρέχει αμέτρητα αναπτυξιακά οφέλη στα παιδιά μικρής ηλικίας.  

  • Η εξάσκηση των γραμμάτων στην άμμο βοηθά στην αισθητηριακή ανάπτυξη , στην αίσθηση αφής ασκώντας τις απτικές της αισθήσεις , τις κινητικές δεξιότητες, την οικοδόμηση του συντονισμού χεριού-ματιού και την ενδυνάμωση των μυών. Τα παιδιά ασκούν τις λεπτές κινητικές του δεξιότητες  και τις κοινωνικές και γλωσσικές δεξιότητες.

Το παιχνίδι στην άμμο είναι μια ευχάριστη μορφή ανεξάρτητου παιχνιδιού, αλλά είναι επίσης και ένας πολύ αποτελεσματικός  τρόπος αλληλεπίδρασης με άλλους χτίζοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία.

Υπάρχουν άπειρες δημιουργικές δυνατότητες όταν πρόκειται για παιχνίδι με άμμο! Μπορείτε να τακτοποιήσετε την άμμο σε διάφορα σχήματα. Μπορείτε να αλλάξετε την υφή της άμμου προσθέτοντας νερό. Οι μικροί μας μαθητές μπορεί να δημιουργήσουν τον δικό τους μικρό κόσμο σε ένα sandbox! 


Πέμπτη Συνάντηση Ομίλου Φιλαναγνωσίας :΄΄Ημέρα Καλοσύνης΄΄

 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης στις 13 Νοεμβρίου ως όμιλος φιλαναγνωσίας αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τη συγκεκριμένη μέρα και να προβούμε στην ανάγνωση του ψηφιακού βιβλίου'' Ο Φεγγαροσκεπαστής΄΄. 


Ο μικρός Τιμολέων είναι ο καινούριος Φεγγαροσκεπαστής. Μόλις πήρε το πτυχίο του από τη Μεγάλη του Κόσμου Σχολή και είναι πανέτοιμος να πιάσει δουλειά στο φεγγάρι. Απόψε κιόλας. Μόνο που μια αναποδιά θα τα χαλάσει όλα. Ο Τιμολέων πρέπει ως το χάραμα να φτάσει στο φεγγάρι. Θα τα καταφέρει; Ένα ποιητικό παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας , της αλληλεγγύης και της καλοσύνης.

Οι μαθητές μας αφέθηκαν στον μαγικό κόσμο του συγκεκριμένου βιβλίου παρουσιάζοντας αμείωτο ενδιαφέρον. Ξαφνικά διακόπτοντας την αφήγηση του βιβλίου ζητήσαμε από τα παιδιά να φανταστούν μια διαφορετική συνέχεια -πλοκή της ιστορίας συγγράφοντας δημιουργικά τις ιδέες και εικονογραφώντας .

Ξεκινώντας με τη φράση...'' Ο Τιμολέων κάθεται στην άκρη του δρόμου και ξάφνου...




Οι ιδέες πολλές και ευφάνταστες...(
Εμφανίστηκε ένας ράπτης που έγραψε ένα πολύχρωμο αερόστατο.. αλλά δυστυχώς τελείωσαν τα καύσιμα και μπουμ το αερόστατο έσκασε στη γη ....

Ένας χτίστης όπου έχτισε με τούβλα μια γέφυρα αλλά φύσηξε ένας βοριάς και μεμιάς γκρέμισε τη σκάλα ..κορίτσια που μιλούσαν στα αστέρια και σχεδίασαν ένα μεγάλο σύννεφο από αστέρια αλλά δυστυχώς πέρασε ένα διαστημόπλοιο και διαλύθηκε ...  

ένα κοριτσάκι που μιλούσε στη θάλασσα ...έφτιαξε ένα κύμα αλλά πέρασε ένας σμήνος πουλιών και έπεσε. Τέλος ένας κηπουρός που με το μαγικό φασόλι σκαρφάλωσε σε μια τεράστια φασόλια αλλά εμφανίστηκε ένας γίγαντας και γκρεμίστηκε..

Οι μικροί μας συγγραφείς εν δράσει για τα επόμενα συγγραφικά ταξίδια...