Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Εκπαιδευτική λειτουργία από τον Σεβασμιότατο κ.κ. Ιγνάτιο

Μια μοναδική εμπειρία έζησαν οι μαθητές του Σχολείου μας καθώς και του Αθανασάκειο Νηπιαγωγείου Πορταριάς και του Παιδικού Σταθμού Κατηχωρίου με την τέλεση εκπαιδευτικής Θείας Λειτουργίας στον Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου Πορταριάς.
Μέσα σε κατανυκτικό κλίμα, στον αναστάσιμα στολισμένο ναό, η τέλεση της θείας λειτουργίας χοροστατούντος του Σεβασμιοτάτου, και των συλλειτουργούντων  αρχιμανδρίτου πατέρα Αγάθωνα, εφημέριου του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, και του αρχιδιακόνου πατέρα Καλλινίκου, εκτυλίχθηκε μπροστά στα μάτια των μαθητών η συμβολική παρουσία του Χριστού στη Γη, που με τις συνεχείς εξηγήσεις του  τους αποκάλυψε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. 
Πέρα από την εξήγηση κάθε σημείου της Θείας Λειτουργίας, των αντικειμένων και τι συμβολίζουν, των σε απλή γλώσσα ύμνων και κειμένων ήταν το πατρικό ύφος του Σεβασμιότατου και η απλότητα του που κέρδισε τις καρδιές μικρών και μεγάλων εκκλησιαζομένων. Άλλωστε κι ο ίδιος επέλεξε νάναι ο παππούς όλων μας που μας γεμίζει με την αγάπη του και δεν μας λησμονά στις προσευχές του. 


A unique experience lived our School's students and the Athanassakio Portaria Kindergarten and Kindergarten Katihori to commit educational Divine Liturgy in the Church St. Nicholas Portaria.
Within devout climate to Anastasios adorned temple, the celebration of the Holy Mass celebrated by His Eminence, and sylleitourgounton Archimandrite Father Agathon, curate of the Church St. Nicholas and Archdeacon Father Kallinikos, unfolded before the eyes of students to the symbolic presence of Christ on earth, with the constant explanations revealed the mystery of the Eucharist.
Apart from the explanation of each point of the Divine Liturgy, the objects and what symbolize, the plain language hymns and texts was the paternal style of Eminence and the simplicity that won the hearts of small and large church services. Besides, he himself chose voyage is the grandfather of all of us who fills us with his love and not forgetting us in his prayers.

Një përvojë unike jetuar nxënësit e shkollës sonë dhe Kopshti Athanassakio Portaria dhe Kopshti Katihori të kryejnë Liturgjinë Hyjnore arsimor në Kishë Shën Nikolla Portaria.
Brenda klimës devotshëm ndaj Anastasios tempull stolisur, kremtimin e Meshës së Shenjtë kremtuar nga Shkëlqesia e Tij, dhe sylleitourgounton të arkimandritit Ati Agathon, familltar e Kishës Shën Nikolla dhe Archdeacon Atë Kallinikos, shpalosen para syve të nxënësve në prani simbolike të Krishtit në tokë, me shpjegime të vazhdueshme zbuloi misterin e Eukaristisë.
Përveç shpjegimit të çdo moment të Meshës Hyjnore, objekteve dhe çfarë simbolizojnë, himnet gjuhë të thjeshtë dhe tekste ishte stil nga babai i Eminence dhe thjeshtësi që fitoi zemrat e shërbimeve të vogla dhe të mëdha të kishës. Përveç kësaj, ai vetë zgjodhi fluturim është gjyshi i të gjithë ne që na mbush me dashurinë e tij dhe nuk na harron në lutjet e tij.






Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Με τα παιδιά του 1ου Ειδικού Σχολείου Αγριάς ...

Με την ευκαιρία της γιορτής του Πάσχα  η χορωδία του Σχολείου μας επισκέφθηκε το Εδικό Σχολείο Αγριάς για να προσφέρει πασχαλινές λαμπάδες, που έφτιαξαν οι μαθητές της Στ τάξης με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων, και να τους τραγουδήσει τραγούδια για την άνοιξη που επιμελήθηκε η μουσικός του Σχολείου μας Καραφέργια Κωνσταντίνα. 
Την ομάδα συνόδευσαν δάσκαλοι και γονείς του Σχολείου που είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την σχολική μονάδα και να ενημερωθούν για το έργο που επιτελείται. Οι μαθητές μαζί με τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου συμμετείχαν σε δραστηριότητες που εμψύχωσε η εκπαιδευτικός του Ειδικού Σχολείου Αγριάς Αλίκη Κουκουμβρή, για να ακολουθήσει η παρουσίαση των τραγουδιών. Ήταν μαι καταπληκτική εμπειρία και θέλουμε να ευχηθούμε το καλύτερο για τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου Αγριάς.  

On the occasion of the feast of Easter the choir of our school visited the specially Agria School to offer Easter candles, which built by the students of the sixth grade with the help of the Parents Association, and to sing songs about spring curated by musician Our school Karafergia Constantina.
The group was accompanied by teachers and parents of the school who had the opportunity to visit a school and learn about the work being done. Oi students together with students of Special School participated in activities encouraged by the teacher of the Special School Agria Alice Koukoumvri for to follow the presentation of the songs. It was am amazing experience and we want to wish the best for the children of the Special School Agria.

Me rastin e festës së Pashkëve kori i shkollës sonë vizituar posaçërisht Agria shkollën e për të ofruar qirinj Pashkëve, të cilat të ndërtuara nga nxënësit e klasës së gjashtë me ndihmën e Shoqatës së Prindërve, dhe të këndojnë këngë për pranverën kuruar nga muzikanti Shkolla jonë Karafergia Konstantina.
Grupi u shoqërua nga mësuesit dhe prindërit e shkollës që kishte mundësi për të vizituar një shkollë dhe të mësojnë në lidhje me punën që po bëhet. Oi punë së bashku me nxënësit e Shkollës Speciale marrë pjesë në aktivitete të inkurajuar nga mësuesi i Shkollës Speciale Agria Alice Koukoumvri për të ndjekin prezantimin e këngëve. Ishte am përvojë e mrekullueshme dhe ne duam të uroj më të mirë për fëmijët e Shkollës Agria Speciale.





  

  

  







Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Solar eclipse

 
Την ηλιακή έκλειψη στις 20 Μαρτίου 2015, παρόλη την πρόσκαιρη χιονόπτωση καταφέραμε να παρακολουθήσουμε σε ένα μικρό άνοιγμα του συννεφιασμένου ουρανού και να φωτογραφίσουμε το φαινόμενο. Παράλληλα παρατηρήθηκε το φαινόμενο σε σύνδεση με το αστεροσκοπείο Γκρίνουϊτς όπου καλύφθηκε το 85% του ηλιακού δίσκου. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους μας. Υλικό της φωτογράφισης θα σταλεί στο σχετική ομάδα του Open Discovery Space.

Solar eclipse on March 20, 2015, despite the temporary snowfall managed to watch a small opening of cloudy sky and to photograph the phenomenon. Alongside the phenomenon observed in connection with the Greenwich observatory where 85% of the solar disk covered. It was a new experience for us all. Gallery of photography will be sent to the relevant group of Open Discovery Space.

Eklips diellor më 20 mars 2015, përkundër reshjeve të borës së përkohshme arriti të shikojnë një hapje të vogël të qiellit me re dhe për të fotografuar fenomenin. Krahas fenomenit të vërejtur në lidhje me observatori Greenwich ku 85% e diskut diellor mbuluar. Kjo ishte një eksperiencë e re për të gjithë ne. Galeria e fotografisë do të dërgohet në grupin përkatës të Hapur Discovery hapësirë.



Πείραμα του Ερατοσθένη


 
Συμμετέχοντας το σχολείο μας στο δίκτυο "Eratosthenes Experiment" για δεύτερη συνεχή χρονιά,  πραγματοποίησε στις 19 Μαρτίου 2015 το προγραμματισμένο πείραμα. Το σχολείο μας αντάλλαξε στοιχεία μετρήσεων με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αργοστολίου, το 33ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου, το Μειονοτικό Γυμνάσιο - Λύκειο Κομοτηνής και το 6ο Λύκειο Ξάνθης. Παρόλες τις δυσκολίες του καιρού το κρίσιμο διάστημα ο ήλιος μας έκανε τη χάρη και μας βοήθησε στην μέτρηση. 

By joining our school network "Eratosthenes Experiment" for the second consecutive year, held on March 19, 2015 the planned experiment. Our school exchange measurement data with the 1st Primary School of Argostoli, the 33rd Primary School of Volos, the Minority Middle School - Lyceum of Komotini and the 6th Lyceum of Xanthi. Despite the difficulties of the weather the period in the sun made us a favor and helped us to measure.

Duke u bashkuar rrjetit shkollor tonë "Eksperiment Eratosthenes" për të dytin vit radhazi, të mbajtur më 19 mars 2015 i eksperiment planifikuar. Këmbimit Shkolla jonë dhënave matje me Shkollën Fillore 1 e Argostoli, Shkollën fillore e 33 Volos, Shkolla e Mesme e Minoriteteve - Liceut të Komotinit dhe Liceut 6 të Xanthi. Me gjithë vështirësitë e motit periudhë në diell na bërë një nder dhe na ndihmoi për të matur.


Λίγα λόγια για το πείραμα ...

Το πείραμα του Ερατοσθένη βασίστηκε στη μέτρηση του ύψους του Ηλίου την ίδια ημερομηνία σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες, καθώς και στην πεποίθηση του μεγάλου έλληνα μαθηματικού ότι ο Ηλιος είναι πολύ μακριά από τη Γη, τόσο ώστε οι ακτίνες του να φθάνουν στον πλανήτη μας σχεδόν παράλληλα. Από διηγήσεις ταξιδιωτών ο Ερατοσθένης έμαθε ότι στις 21 Ιουνίου, την ημέρα του θερινού ηλιοστασίου, ο Ηλιος καθρεφτίζεται στην επιφάνεια του νερού των πηγαδιών της πόλης Συήνης, αυτής που σήμερα οι Αιγύπτιοι ονομάζουν Ασουάν. Από την πληροφορία αυτή ο Ερατοσθένης συμπέρανε ότι η Συήνη βρίσκεται πάνω στον τροπικό του Καρκίνου, δηλαδή στον παράλληλο κύκλο με γεωγραφικό πλάτος 23,5 μοίρες. Το χαρακτηριστικό των τόπων που βρίσκονται στον τροπικό του Καρκίνου είναι ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου ο Ηλιος βρίσκεται στο ζενίθ, δηλαδή ακριβώς κατακόρυφα προς τα πάνω. Ετσι οι ακτίνες του διαδίδονται κατά μήκος των κατακόρυφων τοιχωμάτων των πηγαδιών, ανακλώνται στην επιφάνεια του νερού και επιστρέφουν προς την επιφάνεια, κάνοντας ορατό το είδωλό του σε έναν παρατηρητή που κοιτάζει από το στόμιο του πηγαδιού. 

Το μεσημέρι της ημέρας του θερινού ηλιοστασίου ο Ερατοσθένης μέτρησε το ύψος του Ηλίου στην πόλη στην οποία κατοικούσε, την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η μέτρηση έγινε με τη βοήθεια ενός οβελίσκου, ο οποίος είναι το αρχαιότερο αστρονομικό όργανο στην ιστορία της επιστήμης. Το μήκος της σκιάς που ρίχνει ο οβελίσκος, διαιρεμένο με το ύψος του οβελίσκου, μας δίνει, όπως μάθαμε στο σχολείο, την εφαπτομένη της γωνίας του ύψους του Ηλίου. Η γωνία αυτή, η οποία από τη μέτρηση του Ερατοσθένη προέκυψε 7,2 μοίρες, είναι ίση (ως «εντός-εκτός και επί τα αυτά», όπως θυμούνται οι παλαιότεροι) με την επίκεντρη γωνία που σχηματίζουν δύο ακτίνες της Γης με άκρα τη Συήνη και την Αλεξάνδρεια, υπό την προϋπόθεση ότι οι δύο πόλεις έχουν το ίδιο γεωγραφικό μήκος, βρίσκονται δηλαδή στον ίδιο μεσημβρινό. Επειδή από τη γεωμετρία γνωρίζουμε ότι η απόσταση των δύο πόλεων, η ακτίνα της Γης και η γωνία που μέτρησε ο Ερατοσθένης συνδέονται με τη σχέση απόσταση/ακτίνα = 6,28x(7,2/360), η ακτίνα της Γης βρίσκεται αμέσως αν γνωρίζουμε την απόσταση των δύο πόλεων. Την εποχή του Ερατοσθένη, περί το 250 π.Χ., δεν υπήρχε ακριβής μέθοδος μέτρησης τόσο μεγάλων αποστάσεων. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Ερατοσθένης ανέθεσε σε επαγγελματίες βαδιστές να την υπολογίσουν, και το αποτέλεσμά τους το συνέκρινε με τις εκτιμήσεις αρχηγών καραβανιών. Το τελικό του αποτέλεσμα ήταν ότι η απόσταση Αλεξάνδρειας- Συήνης ισούται με 5.000 στάδια, οπότε η ακτίνα της Γης προκύπτει ίση με 252.000 στάδια. 

Για να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε την ακρίβεια της μέτρησης του Ερατοσθένη, θα έπρεπε να γνωρίζουμε πόσο είναι το μήκος ενός σταδίου σε μέτρα, καθώς και κατά πόσο αληθεύουν οι δύο υποθέσεις του Ερατοσθένη, δηλαδή ότι η Συήνη έχει γεωγραφικό πλάτος 23,5 μοίρες και ότι Συήνη και Αλεξάνδρεια βρίσκονται στον ίδιο μεσημβρινό. Μια ματιά σε έναν σύγχρονο χάρτη δείχνει ότι και οι δύο υποθέσεις ήταν λανθασμένες, αλλά το λάθος δεν ήταν μεγάλο: το γεωγραφικό πλάτος της Συήνης είναι 24,1 μοίρες, ενώ τα γεωγραφικά μήκη των δύο πόλεων διαφέρουν μόνο κατά μία μοίρα. Επομένως η βασική πηγή σφάλματος είναι το μήκος ενός σταδίου σε μέτρα. Θα έλεγε κανείς ότι έχουν διασωθεί πολλά αρχαία στάδια, οπότε δεν έχουμε παρά να μετρήσουμε πόσο μήκος έχει ένα από αυτά. Δυστυχώς τα στάδια δεν είχαν το ίδιο μήκος σε όλες τις περιοχές της αρχαίας Ελλάδας. Αν υποθέσουμε ότι ο Ερατοσθένης εννοούσε αττικά στάδια των 185 μέτρων, τότε το αποτέλεσμά του δίνει για την ακτίνα της Γης 7.400 χιλιόμετρα, τιμή 16% μεγαλύτερη από την πραγματική. Αν όμως εννοούσε αιγυπτιακά στάδια, πράγμα που είναι και το πιθανότερο, τότε κατά τον Ερατοσθένη η ακτίνα της Γης είναι 6.316 χιλιόμετρα, μόλις 1% μικρότερη από την πραγματική, που σήμερα γνωρίζουμε ότι είναι 6.366 χιλιόμετρα! 

About the experiment ...

The experiment of Eratosthenes was based on the measurement of the height of the Sun the same day in two different locations, and the conviction of the great Greek mathematician that the Sun is very far from Earth, so that the rays to reach the planet almost parallel. From stories of travelers Eratosthenes learned that on June 21, the day of the summer solstice, the sun is reflected on the surface of the water of the city wells Syinis, that now the Egyptians call Aswan. From this information Eratosthenes concluded that Syini lies on the Tropic of Cancer, that is the parallel circle with latitude 23.5 degrees. The characteristic of sites located on the Tropic of Cancer is that at noon on June 21 the sun is at the zenith, that is exactly vertically upwards. Thus rays propagate along the vertical walls of the wells, are reflected at the water surface and back to the surface, making visible his reflection to an observer looking from the mouth of the well.

At noon on the day of the summer solstice Eratosthenes measured the height of the Sun in the city in which he resided, Alexandria, Egypt. The measurement was made using a tang, which is the oldest astronomical instrument in the history of science. The length of the shadow cast by its obelisk, divided by the height of the obelisk, gives us, as we learned in school, the tangent of the angle of the height of the sun. This angle, which by measuring Eratosthenis showed 7.2 degrees, is equal (as "on-off and on those" as remember older) with the central angle formed by two radii of the Earth with its ends Syini and Alexandria, provided that the two cities have the same longitude and are therefore on the same meridian. Because of the geometry we know that the distance between the two cities, the radius of the Earth and the angle measured Eratosthenes associated with the relationship distance / radius = 6,28x (7,2 / 360), the radius of the Earth is immediately if we know the distance between the two cities. At the time of Eratosthenes, around 250 BC, there was no accurate method of measuring such large distances. According to tradition, Eratosthenes commissioned walkers professionals to calculate, and their effect compared with the estimates Heads caravan. The final result was that the distance of Alexandria Syinis equals 5,000 steps, so the radius of the Earth resulting equal to 252,000 steps.


In order to assess the accuracy of measurement of Eratosthenes, we should know how much is the length of a stage in meters and how true the two cases of Eratosthenes, namely that Syini has latitude 23.5 degrees and that Syini and Alexandria are on the same meridian. A look at a modern map shows that both assumptions were wrong, but the error was not large: the latitude of Syinis is 24.1 degrees, while the longitudes of the two cities differ only by one degree. Therefore the main source of error is the length of a step in meters. One could say that they have preserved many ancient stages, so we only have to measure how long is one of them. Unfortunately stages were not the same length in all regions of ancient Greece. Assuming that Eratosthenes meant Attic steps of 185 meters, the result gives the radius of the Earth 7400 km, price 16% higher than the actual. But if he meant Egyptian stage, which is likely, then by Eratosthenes radius of Earth is 6316 km, only 1% less than the real, we now know that it is 6366 kilometers!

Rreth eksperimentit ...

Eksperimenti i Eratosthenes është bazuar në matjen e lartësisë së Diellit të njëjtën ditë në dy lokacione të ndryshme, si dhe bindja e matematikan i madh grek se Dielli është shumë larg nga Toka, në mënyrë që rrezet për të arritur planet pothuajse paralel. Nga tregimet e udhëtarëve Eratosthenes mësuar se më 21 qershor, ditën e solsticit veror, dielli është pasqyruar në sipërfaqen e ujit të puseve të qytetit Syinis, që tani Egjiptasit quajnë Aswan. Nga ky informacion Eratosthenes arriti në përfundimin se Syini shtrihet në Tropiku i Gaforres, që është rrethi paralele me gjerësi 23,5 gradë. Karakteristikë e vendeve të vendosura në Tropiku i Gaforres është se në mesditë më 21 qershor dielli është në zenit, që është pikërisht vertikalisht lart. Kështu rrezet përhapur përgjatë mureve vertikale të puseve, janë pasqyruar në sipërfaqen e ujit dhe përsëri në sipërfaqe, duke e bërë të dukshme reflektimin e tij për një vëzhgues në kërkim nga goja e mirë.

Në mesditë në ditën e solsticit veror Eratosthenes matur lartësinë e Diellit në qytetin në të cilin ai e banuar, Alexandria, Egjipt. Matja është bërë duke përdorur një erë e fortë, e cila është instrumenti më i vjetër astronomik në historinë e shkencës. Gjatësia e hedhur hije nga obelisku i saj, pjesëtuar me lartësinë e obelisk, na jep, siç kemi mësuar në shkollë, tangjent e kënd e lartë të diellit. Ky kënd, e cila duke matur Eratosthenis tregoi 7,2 gradë, është e barabartë (si "on-off dhe mbi ata" si të kujtuar më të vjetër) me kënd qendror i formuar nga dy radii e Tokës me skajet e saj Syini dhe Alexandria, me kusht që dy qytetet kanë të njëjtin gjatësi dhe janë në të njëjtin meridian. Për shkak të gjeometrisë ne e dimë se distanca mes dy qyteteve, rrezja e Tokës dhe kënd matur Eratosthenes i lidhur me marrëdhënie distancë / rrezja = 6,28x (7,2 / 360), rrezja e Tokës është menjëherë në qoftë se ne e dimë distanca ndërmjet dy qyteteve. Në kohën e Eratosthenes, rreth 250 pes, nuk kishte asnjë metodë të saktë të matur distancat tilla të mëdha. Sipas traditës, Eratosthenes porositur rrethoresh profesionistë për të llogaritur, dhe efekti i tyre në krahasim me vlerësimet kokat karavan. Rezultati përfundimtar ishte se distanca e Aleksandrisë Syinis është e barabartë me 5000 hapa, kështu që rrezja e Tokës rezultuar e barabartë me 252.000 hapa.


Për të vlerësuar saktësinë e matjes së Eratosthenes, ne duhet të dimë se sa është gjatësia e një faze në metra dhe sa e vërtetë të dy rastet e Eratosthenes, domethënë që Syini ka gjerësi 23,5 gradë dhe se Syini dhe Aleksandri janë në të njëjtën meridian. Një vështrim në një hartë moderne tregon se të dy supozimet e kishin gabim, por gabimi nuk ishte i madh: gjerësi e Syinis është 24,1 gradë, ndërsa longitudes e dy qyteteve të ndryshojnë vetëm nga një shkallë. Prandaj burimi kryesor i gabimit është gjatësia e një hap në metra. Dikush mund të thotë se ata kanë ruajtur shumë faza të lashta, kështu që ne vetëm duhet për të matur se sa kohë është një prej tyre. Për fat të keq fazat nuk ishin të njëjta gjatësi në të gjitha rajonet e Greqisë së lashtë. Duke supozuar se Eratosthenes menduar hapat papafingo e 185 metra, rezultat i jep rrezja e Tokës 7400 km, çmim 16% më të larta sesa aktual. Por në qoftë se ai do të thotë fazë egjiptiane, e cila është e mundshme, atëherë me Eratosthenes rrezja e Tokës është 6316 km, vetëm 1% më pak se reales, ne tani e dimë se ajo është 6366 kilometra!

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ένας συγγραφέας ανάμεσά μας: Αλέξανδρος Καπανιάρης


Τι συμβαίνει όταν ένας περήφανος, όμορφος και πολύχρωμος δράκος χάσει ξαφνικά την ούρα του; Πως θα εξελιχθεί ο αγώνας δρόμου του δράκου για να κρύψει το πρόβλημα του και πώς θα ξεγελάσει πρόσκαιρα τους άλλους δράκους του δάσους; Η μάγισσα Εριχθώ προτίθεται να δώσει την λύση … αλλά … μάταια … ο δράκος μπλέκεται σε μεγάλες περιπέτειες. Θα αποδεχθεί τελικά ο πολύχρωμος δράκος αυτή την νέα ιδιαιτερότητα του και θα μείνει χωρίς ουρά; Θα τον βοηθήσουν οι άλλοι δράκοι τους δάσους;
Αυτά θα τα γνωρίσουν οι μαθητές της Α και Β τάξης την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015 με οδηγό τον συγγραφέα Αλέξανδρο Καπανιάρη.

What happens when a proud, handsome and colorful dragon suddenly lost his tail? How to become a race of dragon to hide the problem and how to outsmart others temporarily dragons of the forest? The Erichtho witch intends to give the solution ... but ... in vain ... the dragon gets involved in big adventures. Will eventually accept the colorful dragon this new specificity and will be left without tail? Will help other dragons forest?
They will know the students of A and B class Friday, March 20, 2015 driven by author Alexander Kapaniari.

Çfarë ndodh kur një krenar, i bukur dhe i gjallë dragon papritmas humbi bishtin e tij? Si për të bërë një garë e dragoit për të fshehur problemin dhe se si për të outsmart tjerët përkohësisht dragons të pyllit? Magjistare Erichtho synon të japë zgjidhje ... por ... më kot ... dragon merr të përfshirë në aventura të mëdha. Në fund do të pranojë dragoi i gjallë këtë specifikën e re dhe do të mbetet pa bisht? Do të ndihmojë dragons tjera pyll?
Ata do të dinë nxënësit e klasës A dhe B e premte, mars 20, 2015 drejtuar nga autori Alexander Kapaniari.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Διαδρομές στο Βιβλιοδάσος 2015


Για έβδομη συνεχή χρονιά πραγματοποιούνται οι «Διαδρομές στο Βιβλιοδάσος» στο 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς «Ν. Τσοποτός» στα πλαίσια των Παγκόσμιων Ημερών για το Δάσος  και Ποίησης (21 Μαρτίου) και Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου).  Η διοργάνωση περιλαμβάνει βιωματικές δράσεις, εργαστήρια, παρεμβάσεις, πειράματα που έρχονται να συμπληρώσουν το άνοιγμα του σχολείου στην σχολική κοινότητα και την ανάπτυξη των ιδεών, της δημιουργικότητας και της φαντασίας των μαθητών που κάνουν το σχολείο χώρο χαράς και δημιουργίας.
Μέσα στο τριήμερο 19 – 23 Μαρτίου έχουν τοποθετηθεί να υλοποιηθούν:
  •  Πειράματα - παρατηρήσεις όπως του Ερατοσθένη (μέτρηση περιφέρειας Γης) και της έκλειψης του ηλίου,
  •   Παρεμβάσεις στο σχολικό χώρο με την ανάπτυξη θεματικών εργαστηρίων για το περιβάλλον, τη διαφορετικότητα και το ρατσισμό,
  • Aνάπτυξη εικαστικών παρεμβάσεων για την δημιουργία έργων βασισμένων στους σύγχρονους ζωγράφους όπως οι Huntervasser, Miro, Γαϊτης, Ακριθάκης,
  • Kατασκευές εμπνευσμένες από το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας,
  • Eργαστήρια με την συμμετοχή του ΚΔΑΠ Πορταριάς για τα βιβλία,
  • Bιωματικά εργαστήρια για τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα όπως “WhiteBlack” και «AthensBangladesh
  •  Εργαστήρια θεατρικής διάδρασης με θέματα από παιδικά βιβλία,
  • Συναντήσεις – εργαστήρια με συγγραφείς.

Φιλοξενούμενος συγγραφέας, για τις φετινές διαδρομές είναι ο Αλέξανδρος Καπανιάρης και «Ο πολύχρωμος δράκος», που θα μας «χρωματίσει» το σχολείο μας την Παρασκευή 20 Μαρτίου. 

Routes in Vivliodasos 2015

For the seventh consecutive year made the "Routes to Vivliodasos" 1st Day Primary School Portaria "N. Tsopotos "during the International Day for the Forest and Poetry (March 21) and Children's Book (April 2). The organization includes experiential activities, workshops, interventions, experiments will complement the opening of school in the school community and the development of ideas, creativity and imagination of students make school fun and creative space.
Inside the weekend 19-23 Μαρτίου placed to carry out:
  • Experiments - remarks such as Eratosthenes (Earth circumference measurement) and the eclipse of the sun,
  • Interventions in the school area with the development of thematic workshops for the environment, diversity and racism,
  • Development of artistic interventions to create works based on modern painters such as Huntervasser, Miro, Gaitis, Akrithakis,
  • Construction inspired by the love of reading program,
  • Workshops with the participation of KDAP Portaria for books,
  • Workshops on racism and diversity as "White - Black" and «Athens - Bangladesh"
  • Workshops theatrical interaction with issues of children's books,
  • Meetings - workshops with authors.

Guest writer for this year's tracks are Alexander Kapaniaris and "The colorful dragon", which we will "paint" our school Friday, March 20th.


Rrugët në Vivliodasos 2015

Për shtatë vit radhazi bëri "Rrugët për të Vivliodasos" 1 Dite Shkolla fillore Portaria "N. Tsopotos "gjatë Ditës Ndërkombëtare për Pyjeve dhe poezisë (mars 21) dhe Libri i Fëmijëve (prill 2). Organizata përfshin aktivitetet experiential, punëtori, ndërhyrjet, eksperimentet do të plotësojë hapjen e shkollës në komunitetin e shkollës dhe zhvillimin e ideve, krijimtarisë dhe imagjinatës së nxënësve të bërë fun e shkollës dhe hapësirë ​​krijuese.
Brenda në fundjavë 19-23 Μαρτίου vendosur për të kryer:

  • Eksperimentet - vërejtjet tilla si Eratosthenes (matjen perimetër Earth) dhe eklipsi i diellit,
  • Ndërhyrjet në zonën e shkollës me zhvillimin e seminareve tematike per mjedisit, diversitetit dhe racizmit,
  • Zhvillimi i ndërhyrjeve artistike për të krijuar vepra të bazuar në piktorëve moderne të tilla si Huntervasser, Miro, Gaitis, Akrithakis,
  • Ndërtimi i frymëzuar nga dashuria e programit të leximit,
  • Punëtori me pjesëmarrjen e KDAP Portaria për libra,
  • Punëtoritë mbi racizmin dhe diversitetin si "White - Black" dhe «Athinës - Bangladesh"
  • Punëtori ndërveprim teatrale me çështjet e librave për fëmijë,
  • Takimet - punëtori me autorët.

Shkrimtar mysafir për gjurmët e këtij viti janë Alexander Kapaniaris dhe "dragon gjallë", të cilat ne do të "pikturuar" shkollë tonë të e premte, mars 20.


Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 18: Πρώτες βοήθειες για παιδιά


Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015 θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο με θέμα «Πρώτες βοήθειες  για  παιδιά» από ομάδα ειδικών  του Αχιλλοπούλειου Γενικού Νοσοκομείου Βόλου. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς από τις 2 μ.μ. έως τις 7 μ.μ. και είναι δωρεάν, ανοικτό να το παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί,  γονείς και όσοι από τους κατοίκους της περιοχής μας επιθυμούν να συμμετάσχουν. Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής. Γι πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο του Σχολείου (2428090240).


COMMUNICATION 18

Please note that Wednesday, March 11, 2015 will be held a seminar on "First Aid for Children" by a panel of Achillopouleiou General Hospital of Volos. The seminar will be held in Portaria Elementary School from 2 pm to 7 pm and is free, open to watch teachers, parents and those of the residents of our region wishing to participate. Participants will be given a certificate of attendance. For information please contact the phone the school (2428090240).


KOMUNIKIMI 18

Ju lutem vini re se e mërkurë, mars 11, 2015 do të mbahet një seminar mbi "ndihmës së parë për Fëmijët" nga një panel i Achillopouleiou Spitalit të Përgjithshëm të Volos. Seminari do të mbahet në Shkollën Fillore Portaria nga 02:00 në 19:00 dhe është i lirë, i hapur për të shikuar mësuesit, prindërit dhe ato të banorëve të rajonit tonë që dëshirojnë të marrin pjesë. Pjesëmarrësit do të jepet një certifikatë të frekuentimit. Për informata ju lutem kontaktoni telefonin shkollën (2428090240).

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 17: Ημέρα σχολικού εκφοβισμού


Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στα πλαίσια της καθιερωμένης Ημέρας Σχολικού Εκφοβισμού από τις 12:30 έως στις 14:00. Η εκδήλωση περιλαμβάνει προβολή τα ταινίας «The red balloon», συζήτηση ενημέρωση σχετικά με τις μορφές του bulling στο σχολείο, δημιουργία σχετικής αφίσας και αντίστοιχου video – μηνύματος από τους μαθητές της Στ τάξης. Η εκδήλωση είναι ανοικτή για τους γονείς. 

COMMUNICATION 17

Please note that Friday, March 6, 2015 will be an event on the established Day of School Bullying from 12:30 to 14:00. The event includes viewing the film «The red balloon», informed debate on forms of bulling at school, creating relevant poster and corresponding video - message from the students of class VI. The event is open to parents.

KOMUNIKIMI 17

Ju lutem vini re se e premte, mars 6, 2015 do të jetë një ngjarje në Ditën vendosur të Shkollës Bullying 12:30-14:00.Ngjarja përfshin shikimin e filmit «tullumbace i kuq», debat të informuar mbi format e bulling në shkollë, duke krijuar poster relevante dhe video të korrespondues - mesazh nga nxënësit e klasës VI.Ngjarja është e hapur për prindërit.

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Στην έκθεση μουσικών οργάνων.

Tην  κινητή έκθεση του Μουσείου Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη – Κέντρου Εθνομουσικολογίας, με επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Λάμπρου Λιάβα στο Κέντρο ντε Κίρικο επισκέφθηκαν οι μαθητές της Στ τάξης με την μουσικό του Σχολείου μας Κωνσταντίνα Καραφέργια, την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015.
Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 200 αντικείμενα που καλύπτουν τις 4 βασικές κατηγορίες μουσικών οργάνων:
1. Χορδόφωνα (ταμπουράς, λαγούτο, ούτι, μαντολίνο, λύρες αχλαδόσχημες και φιαλόσχημες, σαντούρι, κανονάκι)
2. Αερόφωνα (φλογέρα, σουραύλι, ζουρνάς, τσαμπούνα, γκάιντα)
3. Μεμβρανόφωνα (τουμπελέκι, νταούλι, ντέφι) και
4. Ιδιόφωνα (κουδούνια, ζίλια, σφυρίχτρες, ηχητικά αντικείμενα).
Στην έκθεση παρουσιάζονται ο πλούτος και η ποικιλία στα σχήματα, την κατασκευή και την τεχνική παιξίματος των λαϊκών μουσικών οργάνων μέσα από τις τοπικές παραλλαγές τους στις διάφορες περιοχές του Ελληνισμού και η συμμετοχή τους στα λαϊκά δρώμενα και τελετουργίες.
Οι μαθητές έμειναν ενθουσιασμένοι  από την έκθεση και την ποικιλία των εκθεμάτων καθώς και από τα ακούσματα των οργάνων. 
































Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Χριστούγεννα στην Πορταριά



ΚΑΛΑ Χριστούγεννα

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 1ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς "Ν. Τσοποτός" σας εύχονται Χρόνια Πολλά με υγεία και χαρά και μακάρι το νέο έτος να φέρει ειρήνη, ασφάλεια, χαρά στα παιδιά και μια οικογενειακή αγκαλιά να τα περιμένει.


Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

"Τοπία, τόποι, χρώματα" έκθεση φωτογραφίας των μαθητών της Στ τάξης

Η φωτογραφία, η τέχνη και επιστήμη, να δημιουργούμε οπτικές εικόνες  με χρήση φωτογραφικών μηχανών αποτελεί μέρος των αναζητήσεων των μαθητών της Στ τάξης για τη φετινή χρονιά. Πέρα από την εκμάθηση της χρήσης το ενδιαφέρον στρέφεται στο θέμα, στην αποτύπωση σε σχέση με το φυσικό φως, στις λεπτομέρειες των πλάνων. Οι μαθητές με "όπλο" τις φωτογραφικές τους μηχανές αφιερώνουν μέρος του ελεύθερου χρόνου του Σαββατοκύριακου να βρεθούν σε ομάδες - παρέες, να περπατήσουν στον τόπο μας και να αποτυπώσουν τις εικόνες που οι ίδιοι επιλέγουν. Από το σύνολο των φωτογραφιών επιλέχθηκαν εκείνες που είναι πιο αντιπροσωπευτικές εστιάζοντας στις λεπτομέρειες που πολλές φορές ξεφεύγουν απ' όλους μας αν και τις βλέπουμε καθημερινά. Στόχος των μαθητών να "ξαναδούμε" με διαφορετική ματιά τον τόπο μας καθώς αυτός αλλάζει μέσα από το διάβα των εποχών ...
και να επικοινωνήσουν με διαφορετικό τρόπο.


Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

Χριστούγεννα Πρωτούγεννα ...

Οι εορταστικές χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του Σχολείου μας περιλαμβάνουν μια σειρά δράσεων, παρουσιάσεων και γεγονότων που δημιουργήθηκαν με τη συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Ειδικότερα ...

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Ένας συγγραφέας μαζί μας: Μαρία Αρφέ

Την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014 η συγγραφέας Μαρία Αρφέ παρουσιάζει το βιβλίο του "Το χριστουγεννιάτικο δεντράκι" στις Α, Β και Γ τάξεις του σχολείου μας στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Το μικρό ελατάκι ήταν τρισευτυχισμένο, πετούσε από τη χαρά του! Τα παιδάκια είχαν διαλέξει αυτό, ανάμεσα σε τόσα άλλα ελατάκια και, τώρα, θα πήγαινε μαζί τους! Χαιρέτησε τους ελατο-φίλους του, τρέμοντας από τη συγκίνηση. Ανησυχούσε λιγάκι, όμως δε φοβόταν! Ανυπομονούσε να ζήσει αυτήν την περιπέτεια! Σε λίγο, θα συγκατοικούσε μαζί με τους ανθρώπους και, θα είχε τη χαρά να γνωρίσει και αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο, τον Ιησού!


Ένας συγγραφέας μαζί μας: Διονύσης Λεϊμονής

Την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014 ο συγγραφέας Διονύσης Λεϊμονής παρουσιάζει το βιβλίο του "Το δέκατο έβδομο κιβώτιο" στις Δ, Ε και Στ τάξεις του σχολείου μας στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
          Τον Σεπτέμβριο του 1802 ο «Μέντωρ», του πλοίο του λόρδου Έλγιν που ταξίδευε από τον Πειραιά με προορισμό τη Μάλτα, βυθίστηκε μέσα σε λίγες ώρες στον Αβλέμονα Κυθήρων. Μετέφερε 17 κιβώτια με γλυπτά που είχε αφαιρέσει ο Ελγιν από την Ακρόπολη.
          Μετά το ναυάγιο, ο λόρδος Ελγιν προσέλαβε σφουγγαράδες, οι οποίοι χωρίς εξοπλισμό, μέσα σε δυόμισι χρόνια κατέβηκαν σε βάθος 20 μέτρων, κατορθώνοντας να ανελκύσουν τις σημαντικές αρχαιότητες, διασώζοντας έτσι σημαντικά τμήματα του Παρθενώνα, έστω κι αν έπρεπε σε χρόνια σκλαβιάς να πάρουν τον σπαρακτικό δρόμο της ξενιτιάς.
          Το μυστήριο ωστόσο που εξακολουθεί να υπάρχει γύρω από το δέκατο έβδομο κιβώτιο και το περιεχόμενό του ερέθισε τη λογοτεχνική πένα του Διονύση Λεϊμονή, ο οποίος μας χάρισε στις αρχές του φετεινού καλοκαιριού ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα για παιδιά, η υπόθεση του οποίου εκτυλίσσεται στα Κήθυρα. Πρωταγωνιστές μια παρέα παιδιών που προσπαθεί να λύσει τον γρίφο γύρω από το δέκατο έβδομο κιβώτιο, ώστε να έρθει στην επιφάνεια το πολύτιμο φορτίο του.
          Το δέκατο έβδομο κιβώτιο είναι ένα βιβλίο περιπέτειας και γνώσης με αναφορές στο ζήτημα της κλοπής των γλυπτών αλλά και στο όμορφο Τσιρίγο με τα μαγευτικά τοπία και τους φιλόξενους κατοίκους του. Περιγραφές που δίνονται με λογοτεχνική ενάργεια, αφηγηματική δεξιότητα και ευρηματικό χιούμορ χαρακτηρίζουν το κείμενο του Διονύση Λεϊμονή, χωρίς να λείπει και η επιδέξια πλοκή που κρατά ως το τέλος αμείωτο το ενδιαφέρον του παιδιού.
          Μπορώ να πω ότι στις σελίδες τούτου του βιβλίου δοκίμασα αισθήματα συγκίνησης και αγωνίας που ένιωθα όταν ως μαθητής δημοτικού διάβαζα βιβλία ιστορικών περιπετειών κλασσικών συγγραφέων. Αυτή η αίσθηση της γραφής που συγκινεί ένα παιδί και που κάνει ένα μεγάλο να νιώθει παιδί είναι πιστεύω εκτός των άλλων ενδεικτική της λογοτεχνικής αξίας βιβλίου για παιδιά. Και ο συγγραφέας του βιβλίου Το δέκατο έβδομο κιβώτιο πετυχαίνει και στα δυο κριτήρια.