από το 1881 ... στο μέλλον (πρώην 28 Πειραματικά Ολοήμερα Σχολεία & πρώην ΕΑΕΠ)
Τετάρτη 17 Απριλίου 2024
Επιμόρφωση στην Παιδαγωγική Φρενέ
Οι 35 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί από διάφορα σχολεία της Μαγνησίας, και όχι μόνο, γνώρισαν τις σημαντικότερες τεχνικές της Παιδαγωγικής αυτής, όπως: "Τι νέα;'', Συμβούλιο τάξης, Ελεύθερο κείμενο, Έξοδος στην κοινότητα και έρευνα από τα παιδιά, Εφημερίδα και Ραδιόφωνο.
Οι βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Φρενέ είναι οι εξής:
• συνεργασία και πολιτειότητα
• κοινοτική –συνεταιριστική οργάνωση της σχολικής ζωής
• ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία
• «φυσική» μέθοδος μάθησης
• έρευνα- πειραματικός ψηλαφισμός
Δευτέρα 15 Απριλίου 2024
Η CIA και η ασφάλεια των ηλεκτρονικών συστημάτων!
18η συνάντηση για τον όμιλο "μικροί χάκερς" είδαμε τις βασικές αρχές ασφαλείας των ηλεκτρονικών συστημάτων μέσα από την "CIA" η αλλιώς την "Εμπιστευτικότητα-Confidentiality", την "Ακεραιότητα-Integrity" και την "Διαθεσιμότητα-Availability".
Πέμπτη 4 Απριλίου 2024
"Το Καπλάνι της βιτρίνας" της Άλκης Ζέη
Την Παρασκευή 5/4/2024 θα μεταβούμε στη Λάρισα για την παρακολούθηση της παράστασης "Το Καπλάνι της βιτρίνας", ένα έργο-σταθμός για την ελληνική παιδική -και όχι μόνο- λογοτεχνία, που ζωντανεύει στο σανίδι του Θεσσαλικού Θεάτρου σε διασκευή και σκηνοθεσία Δήμητρας Λαρεντζάκη. Η χαρισματική γραφή της Άλκης Ζέη αποτυπώνει με τρόπο μοναδικό την επίδραση ιστορικών στιγμών στη ζωή καθημερινών ανθρώπων και τη συναρπαστική πορεία που ακολουθούμε άνθρωποι και ζώα για να ζήσουμε όπως η φύση μας προορίζει: Ελεύθεροι.
Αν και απευθύνεται σε παιδιά, καταφέρνει να θίγει ώριμα θέματα και να αναδεικνύει υπέροχα και βαθιά νοήματα. Κινούμενο ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα, στο γέλιο και τη συγκίνηση, στη χαρά και τη λύπη, απεικονίζει την ατμόσφαιρα επί δικτατορίας Ιωάννου Μεταξά, όπως τη βίωσε η ίδια η συγγραφέας στην παιδική της ηλικία. Βλέπουμε, έτσι, την ιστορική συγκυρία με ενδιαφέρουσα διαδοχική εξέλιξη και πλασματική απλότητα.
Το αριστουργηματικό αυτό έργο, λοιπόν, αποτελεί μία ιδανική επιλογή για τα παιδιά, αλλά και για τους μεγαλύτερους, για όλους όσοι επιθυμούν να κατανοήσουν τις συμπεριφορές των παιδιών και τα «ΕΥ-ΠΟ, ΛΥ-ΠΟ» τους…
Παίζουν ( Αλφαβητικά): Χριστίνα Βράκα, Νικόλας Γραμματικόπουλος, Ειρήνη Ιωάννου-Παπανεοφύτου, Δήμητρα Καραγιώργου, Αγάπη Μουστρή, Δημήτρης Όντος, Σταμάτης Στάμογλου, Έλλη Χατζεϊπίδου
Σκηνοθεσία: Δήμητρα Λαρεντζάκη
"Οπ Αρτ" με την συνεργασία τάξεων
Το project των μοτίβων και των 3D σχημάτων. Οι μαθητές κάνουν ιστορία τέχνης και παίρνουν ερεθίσματα από την αφηρημένη γεωμετρική τέχνη που ονομάζεται ''Οπ Αρτ'', έργα του χαράκτη Escher. Στη συνέχεια δημιουργούνται έργα με γεωμετρικά μοτίβα (Ε' τάξη) και κάποια γίνονται σελιδοδείκτες βιβλίων από τους μαθητές της Α'...
Τετάρτη 3 Απριλίου 2024
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Σχηματοποίημα, καλλιγράφημα, ιδεόγραμμα, εικονολέξη ή τεχνοπαίγνιο;
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, η συγγραφέας Αγγελική Θάνου μας ταξίδεψε σήμερα στον κόσμο της σχηματικής ποίησης με το βιβλίο της ''Ποιήματα-Σχήματα''. Στη δράση συμμετείχαν οι μαθητές/τριες της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού. Στο τέλος, μας χάρισε έναν στίχο για να δημιουργήσουν τα παιδιά τα δικά τους σχηματοποιήματα με θέμα το βιβλίο!
Η δράση διοργανώθηκε από το Μουσείο Παιδικής κι Εφηβικής Λογοτεχνίας.
Δευτέρα 1 Απριλίου 2024
Ομάδα σκακιού: διακρίσεις στο Μαθητικό Πρωτάθλημα Θεσσαλίας
Επειδή βαρέθηκα την κριτική του καναπέ.
Θα σας πω για ένα μικρό σχολείο κ για ένα φοβερό μαθητή του που μόνος του έδεσε μια ολόκληρη ομάδα. Που ζήτησε από το σχολείο να κατεβάσει παιδιά σε τουρνουά κ το σχολείο το επέτρεψε κ το άφησε όλο πάνω του μαθαίνοντας στο παιδί τόσα κ δίνοντας ελευθερία να ακολουθήσουν αυτό που πείσμωσαν να καταφέρουν.
Θα σας μιλήσω για γονείς που τα στήριξαν με πρώτους τους γονείς του παιδιού που το πήρε πάνω του. Γονείς που ήταν εκεί ώρες πολλές κ ήταν χαρούμενοι με κάθε αγώνα, άσχετα αν κέρδιζαν ή έχαναν γιατί ήξεραν τον αγώνα των παιδιών τους.
Μα κυρίως θα σταθώ στο παιδί που το ξεκίνησε όλο αυτό, που έχανε τη γυμναστική για να τους προπονήσει, που έβαλε όλους ακόμα κ τους αναπληρωματικούς
Εμψυχωτικός, ήρεμος και ο ίδιος δυνατός
Καλή επιτυχία κ σήμερα στα ατομικά αγόρι μου κ να είσαι πάντα έτσι.
Χαρά κ τιμή μας που σε γνωρίσαμε".
Μια μέρα στο δάσος... κι όχι μόνο!
"Σήμερα η αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών των 2 σχολείων ήταν ενθουσιώδης, η ατμόσφαιρα στο οικοσύστημα του δάσους αναζωογονητική και η φιλοξενία σας εξαιρετική! Τα συναισθήματα πολλά και ουσιώδη ελπίζω να τα μετέφεραν τα παιδιά στο σπίτι! Εγώ ευχαριστώ από καρδιάς για αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία! Οι εντυπώσεις από το Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς ανεκτίμητες!!!"
έγραψε η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Αϊδινίου, κα Μαρίνα Σωτηρίου, για την κοινή δράση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27/3/2024, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Δάσους στις 21 Μαρτίου, με την συμμετοχή των Α και Β τάξεων από το Σχολείο μας στη πηγή "Μάνα" της Πορταριάς με την συμμετοχή του δασολόγου Σωτήρη Ζηργάνου. Από το Σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Γκουγκουλούλη Ειρήνη, Παυλίδου Κατερίνα, Γεωργίου Μαρία, Παπαθανασίου Νίκος, Λάγιος Δημήτρης,
Είχε προηγηθεί στο Σχολείο η θεατρική παρουσίαση με το Kamishibai (μια μορφή οπτικής, συμμετοχικής αφήγησης, η οποία συνδυάζει αρμονικά το ζωντανό, προφορικό λόγο με την εικόνα) από την κα Μαρίνα Σωτηρίου την ιστορία "Η ΝΑΟΜΙ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ ΣΤΑ ΖΩΑ"
Μαζέψαμε σκουπίδια, ίχνη του ανθρώπου, φτιάξαμε βραχιόλια της φύσης, διαβάσαμε παραμύθι συνοδεία μουσικής, είπαμε αινίγματα για τα ζώα δάσους, είδαμε αληθινό κέρατο ταράνδου, μετρήσαμε φύλλα, βρήκαμε πληροφορίες σε βιβλία, Είδαμε μανιτάρια, διακρίναμε τα δένδρα σε φυλλοβόλα και αειθαλή...
25η Μαρτίου: τιμώντας την επέτειο
Το Σχολείο μας συμμετείχε στις εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που απαρτίζανε τα τμήματα που συμμετείχαν στην δοξολογία και παρέλασαν απέσπασαν εγκωμιαστικά σχόλια...