1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς «Ν. Τσοποτός»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ
Σημείωμα προς γονείς:
Στα πλαίσια των αναμορφωμένων προγραμμάτων σχολείων ΕΑΕΠ προτείνεται η δημιουργία Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων είτε με κύκλους γνωστικών αντικειμένων είτε με ομίλους δημιουργίας και πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν προγραμματιστεί, από το Σύλλογο Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς, δράσεις για τις τάξεις που διαφοροποιούν τον τρόπο μάθησης προς ένα βιωματικό – συμμετοχικό πλαίσιο με έμφαση στην ανακάλυψη γνώσεων, στη δημιουργικότητα, την αυτενέργεια και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών. Η υλοποίηση βασίζεται σε δράσεις εντός του Σχολείου με θεματικά εργαστήρια, project εκτός σχολείου, συμμετοχές σε δίκτυα και δραστηριότητες άλλων φορέων.
Στα πλαίσια των Πολιτιστικών Ομίλων της Ε και ΣΤ θα αρχίσει η υλοποίηση σχεδίων εργασίας (project) ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν σταδιακά στο νέο τρόπο εργασίας που απαιτείται από την εισαγωγή αντίστοιχων ζωνών στο Γυμνάσιο και Λύκειο.
Στη διαδικασία αυτή θα αξιοποιηθούν η βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του Σχολείου καθώς και εξωτερικοί συνεργάτες που θα καλύπτουν τις θεματικές ενότητες. Τα αποτελέσματα των εργασιών θα δημοσιοποιούνται στους ιστοτόπους του Σχολείου ενώ οι τελικές παρουσιάσεις θα είναι ανοικτές να τις παρακολουθήσουν οι γονείς.
Ως προς τη μεθοδολογία οι εκπαιδευτικοί προτείνουν και αξιοποιούν ενεργητικές μεθόδους μάθησης όπως η ομαδοσυνεργατική μάθηση, η βιωματική μάθηση με στόχο την εξοικείωση των μαθητών σε διαφοροποιημένες τεχνικές εργασίας, την αξιοποίηση της πληροφορίας και του αρχειακού υλικού και παράλληλα στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης.
Προαπαιτούμενο είναι η συνεργασία των μαθητικών ομάδων με την ομάδα εκπαιδευτικών - υπευθύνων βιβλιοθήκης & εργαστηρίων.
Οδηγός για Σχέδιο Εργασίας:
Προεργασία:
- Συζήτηση στην τάξη
- Επιλογή θέματος
- Καθορισμός υποθεμάτων
- Συγκρότηση ομάδων – καθορισμός ρόλων
Φάσεις:
- Ανάπτυξη προβληματισμού στα μέλη των ομάδων γύρω από το θέμα
- Αναζήτηση υλικού – πηγών
2.1. Βιβλία
2.2. Έντυπα
2.3. Διαδίκτυο
2.4. Πληροφορητές
- Επεξεργασία - Οργάνωση εργασίας
3.1. Καθορισμός αξόνων εργασίας
3.2. Αξιοποίηση υλικού
3.3. Πρώτη «συγγραφή»
3.4. Πρώτη αξιολόγηση
3.5. Ανατροφοδότηση προβληματισμού
3.6. Αναζήτηση επιπλέον υλικού
3.7. Δεύτερη συγγραφή
3.8. Δεύτερη αξιολόγηση
- Παρουσίαση
4.1. Δημιουργία παρουσίασης (power point)
4.2. Δημιουργία εντύπων
4.3. Προετοιμασία δημοσιοποίησης στους ιστοτόπους του Σχολείου
4.4. Παρουσίαση στην τάξη
- Τελική αξιολόγηση - Αναστοχασμός
Ενδεικτικές θεματικές περιοχές:
Ιστορία (Ελληνική – Παγκόσμια)
Φυσικές επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Γεωγραφία, Αστρονομία κλπ)
Τεχνολογία
Περιβάλλον (Φυσικό, Ανθρωπογενές)
Άνθρωπος (Φυσική παρουσία, Δικαιώματα κλπ)
Τέχνες
Βιβλίο - Συγγραφείς
Πλανήτης Γη - Παγκόσμια Προβλήματα
Ενδεικτικοί προτεινόμενοι δικτυακοί τόποι:
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ