Έχει αποδειχθεί πως η επαφή με ένα έργο Τέχνης βοηθάει τους μαθητές να αναπτύσσονται ολόπλευρα, να αποκτήσουν ευαισθησία, ικανότητα για μάθηση, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα συντελώντας στην καλύτερη κατανόηση του εαυτού τους. Μέσα από τη ζωγραφική και συγκεκριμένα μέσα από τους πίνακες επικοινωνούν και συνδέονται με μια πιο βαθιά εμπειρία.
Ένα «παιδαγωγικό» πλεονέκτημα των Εικαστικών Τεχνών συνίσταται στην ερμηνευτική δραστηριότητα που προϋποθέτουν, η οποία προτρέπει κάθε φορά τον θεατή-αναγνώστη να μην δρα παθητικά, αλλά να αναπτύσσει σταδιακά πολλές δεξιότητες, όπως την οπτική διεργασία, την αναλυτική σκέψη, τον έλεγχο των υποθέσεων, τη λεκτική επιχειρηματολογία και τη δημιουργία ποικίλων συνδέσεων με κοινωνικά θέματα. Δεν είναι τυχαίο πως παρατηρώντας ένα έργο τέχνης, αποκαλύπτονται κοινωνικές αξίες, ιστορικά και πολιτικά δεδομένα, φιλοσοφικές αντιλήψεις και αισθητικές συνήθειες που συμβάλλουν στην καλλιέργεια του σεβασμού των αξιών, των ιδεών και των αντιλήψεων των άλλων, ενισχύοντας την αισθητική αντίληψη, διευρύνοντας την κουλτούρα και την πολιτισμική συνείδηση .
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου προεκτείναμε το θέμα της Φιλίας συνδέοντας το με ένα από τα βασικά δικαιώματα των παιδιών μέσα από τη μελέτη Πινάκων Ζωγραφικής.
Αφού ακολουθήσαμε τα 4 διαδοχικά επίπεδα επεξεργασίας πινάκων ζωγραφικής(παρατήρηση-κατανόηση-περιγραφή, σχολιασμός των εκφραστικών μέσων, ανάπτυξη κριτικής στάσης και ανάπτυξη αποκλίνουσας στάσης), στη συνέχεια αφού δόθηκε σε κάθε ομάδα παιδιών από ένα συγκεκριμένο κομμάτι ενός πίνακα, ζητήθηκε να τον συνεχίσουν οι μαθητές, όπως τον φαντάζονται, συνθέτοντας έναν δικό τους πίνακα με χρώματα λαδοπαστέλ.
Το αποτέλεσμα άκρως ευφάνταστο και δημιουργικό....
Ας απολαύσουμε τα δημιουργημάτων των μικρών συγγραφέων-ζωγράφων...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου